ARVONTA ja kehonhuolto hierontarullan avulla

Sain kuntokaupalta kehonhuoltohaasteen kunniaksi testiin hierontarullan. Hierontarulla on loistava apu kropan jumeihin, sillä oikein käytettynä se avaa tehokkaasti lihaksia. Tämä rulla jonka sain testiin, on mun mielestä aika monipuolinen, sillä se ei ole liian kova eikä pehmeä. Lihakset saavat siis kunnolla hierontaa, mutta kovemmissa rullissa mulla on ollut yleensä ongelmana se, ettei arimpia lihaksia pysty niillä rullailemaan koska yksinkertaisesti sattuu ihan liikaa. Rullailun kuuluu tuntua, mutta lihas on pystyttävä rentouttamaan, joten turhan rajusti sitä ei kannata tehdä.

Tällä hierontarullalla pystyy hyvin käydä koko kropan läpi päästä varpaisiin. Jopa selän hierominen onnistuu, sillä rulla antaa kuitenkin sen verran hyvän periksi, eikä paina ikävästi selkärankaa. Ja silti se on riittävän jämpti. Kätevää! Ainoana miinuksena sanoisin takareisien ja pakaroiden hieromisen, sillä ainakin mulla ne kestää aika kovaakin runnomista, mutta näidenkin lihasten hieromista saa tehostettua parilla pikkujutulla.

Käyn nyt läpi rullailun perusjuttuja ja annan muutaman vinkin, joilla saatte lihakset vähän tehokkaammin vetreiksi.

DSC_0009

Pohkeita tykkään käydä läpi niin, että rullailen pohkeita ensin normaalisti ja sen jälkeen etsin kipeimmän kohdan, pysäytän siihen ja laitan vielä toisen jalan kuvan mukaisesti painoksi tehostamaan. Tästä lähden ojentamaan ja koukistamaan nilkkaa vuorotellen n. 10 kertaa. Ja sama juttu toiselle pohkeelle.
Älä unohda hieroa penikoita!

DSC_0013

Mainitsin jo toissa aiemmin, että pakaroihin mun on vaikeampi saada tuntumaa. Tai oli, kunnes mua valaistiin neuvomalla laittamaan jalat kuvassa olevaan asentoon. Ja kyllä alkaa muuten tuntumaan paremmin! Pakaroissakin kannattaa kiinnittää huomiota siihen, ettei hinkkaa vain yhtä kohtaa, vaan kallistuu myös vähän enemmän sivuttain, jolloin pakaroiden sivuosatkin(?) saavat osansa hieronnasta.

DSC_0015

Takareisien rullauksessa kannattaa olla tarkkana siitä, että lihas pysyy rentona. Kokeile pitää peppu maassa. Tällöin kannattaa kuitenkin laittaa toinen jalka painoksi rullattavan jalan päälle. Rullailusta on enemmän hyötyä, kun lihas on aivan rento.

DSC_0018

Reiden ulkosyrjät on myös helppo rullailla. Ainakin mulla on vaikeuksia saada venytyksiä tuntumaan reiden ulkosyrjällä, joten rullailu on hyvä tapa saada myös nuo lihakset huoltoon. Rullan voi myös pysäyttää kipeisiin kohtiin ja pitää siinä hetken, niin ulkoreisissä kuin muissakin lihaksissa.

DSC_0022

Tämä rulla on täydellinen selän hierontaan. Onko täällä muita, kenellä on yläselän lihakset jatkuvasti jumissa? Voin kertoa teille, että rullailu tuntuu niiiiiiin ihanalta!

DSC_0023

Etureisiä rullaillessa jämähtää helposti rullaamaan vain yhtä kohtaa, mutta kannattaa rullailla kunnolla koko lihaksen pituudelta polven yläpuolelta lonkankoukistajaan asti.

DSC_0031

Tämä liike tuntuu ihanasti siivissä. Tässä samassa asennossa on helppo käydä läpi myös käsien ojentajalihakset.

Tänään onkin viimeinen syyskuuta, joka meinaakin kehonhuoltohaasteen loppumista. Itse palkitsen itseni huomenna menemällä hierojalle, mutta en jätä teitäkään ihan tyhjin käsin 😉 Joku onnekas saa nimittäin samanlaisen putkirullan kuin kuvissa. Arvontaan voi osallistua jättämällä palautetta kehonhuoltohaasteesta ja kertomalla, olisko tällaset samankaltaiset teemakuukaudet/haasteet jatkossakin kivoja. Osallistuuko näihin edes kukaan? 😀

Osallistumisaikaa on 7.10.2015 asti. Muistakaa kirjoittaa sähköpostiosoitteenne siihen varattuun kenttään!

*Yhteistyössä kuntokauppa.fi.

~ Amanda