MITEN TÄLLÄ HETKELLÄ TREENAAN?

Oon puhunut tänä syksynä aika paljon mun omista treenikuulumisita, tämä syksy on ollut treenien suhteen todella vaikea. Olen päässyt siitä pahimmasta motivaatiopulasta nyt yli (onneksi!), mutta vielä mä täällä rakentelen uutta treenirytmiä. Hommasin pari viikkoa sitten salikortin myös Helsinkiin salille (Esport Bristol), jossa on myös toiminnallisen treenin alue! Pääsen siis siellä tekemään perus punttitreeniä joka mua on alkanut CrossFitin ohella houkuttelemaan myöskin, mutta lisäksi siellä on tilaa ja puitteet riehua näitä meidän metconeja 😉 Eikä tarvitse tuhlata treenimatkoihin kolmea tuntia! Niin siistiä. Tuolla salilla pääsen myös ryhmäliikuntatunneille (ilmajoogaa, ahhhh!) ja mahdollisuudet treenata monipuolisesti on muutenkin todella loistavat.

Treenejä tulee siis tehtyä nyt paljon enemmän kuin kuukausi-pari sitten kun mun motivaatio oli kateissa. Niin siistiä taas päästä kunnon treenin makuun! Treenissä nautin pienestä kurinalaisuudesta, ja on siistiä tehdä välillä pitkiä treenejä tai kaksi treeniä päivässä. Siitä tulee niin hyvä olo sekä henkisesti että fyysisesti.

Vähän kyllä on harmittanut huomata että kehitys on väkisinkin ottanut takapakkia tässä parin viime kuukauden aikana. Muun muassa kyykyt joihin näin todella paljon vaivaa ja kehitystäkin tuli todella hyvin on ottaneet ikävää takapakkia. Maksimeja en oo kokeillut mutta kyllä sen huomaa sarjapainoissakin. Mutta onneksi lihasmuisti on pitkä, joten eiköhän tämä tästä! Ja liikkeiden suoritustekniikat sekä liikkuvuus jotka ovat myös kehittyneet, ovat pysyneet onneksi jotakuinkin ennallaan tai jopa menneet paremmaksi! Niiden menettäminen mua harmittaisi varmasti kaikkein eniten. Eli mitään ei ole vielä menetetty 😉

CrossFit Tuusulan salilla pääsen käymään sellaset kaksi kertaa viikossa, ja oon tässä mietiskellytkin millaisen treenirungon itselleni rakennan. Toinen Tuusulapäivistä on aina painonnostopäivä, jolloin hinkutan kaikenmaailman tekniikoita ja kyykkyjä sellaset pari tuntia. Toinen Tuusulatreeni on vielä vähän mietinnässä, olisko se päivän WOD (workout of the day) vai taitotreeni. Taitotreeni olisi hyvä siksi, että ei toi Helsingin salikaan ihan kaikkeen taivu, mutta CF Tuusulapa taipuu noihinkin treeneihin täydellisesti 😉 Ja en varmaan edes normipunttiksella kehtaisi alkaa räpeltämään mitään käsilläseisontajuttuja…
Esport Bristoliin mä ajattelin jättää voimatreenit, koska ne saa sielläkin tehtyä niin hyvin. Tuusulatreenit on harvinaisempaa herkkua, joten tälle salille jätän lähinnä ne jutut joihin ei Esportissa riitä puitteet. Metconeja saan tehtyä kumpaisellakin salilla riippuen toki mitä treeni sisältää.
Ja CrossFit-/voimatreenien lisäksi sitä kestävyyttäkin taitaa vaan olla pakko hinkata vaikkei se mulle mikään nautinto olekaan 😀 Onneksi on puhelimet keksitty niin voi ainakin PK-treenien ajan vaihtaa kuulumisia kauempana asuvien ystävien kanssa. Toinen pakkopullatreeni on liikkuvuusharjoitteet, mutta ohjatuilla tunneilla niistäkin saa ihania rentoutumistuokioita! Oon käynyt hotvenyttelytunnilla sekä ilmajoogassa, niitä aion kyllä jatkossakin hyödyntää!

Mun treeniviikko voisi siis näyttää esimerkiksi tältä:

Maanantai: PK
Tiistai: CrossFit tai taitotreeni + WOD
Keskiviikko: Painonnosto
Torstai: Lepo/kehonhuolto
Perjantai: punttitreeni + WOD
Lauantai: punttitreeni, PK
Sunnuntai: Lepo/kehonhuolto

Vähän on muuten vielä totuttelemista tuossa uudessa salissa, en tiedä koska totun siihen ettei kaikki olekaan kavereita keskenään! Vai totunko ollenkaan 😀 Mä oon tottunut moikkailemaan kaikkia salilla heiluvia ja aina tulee monen kanssa juteltuakin, treenailtua yhdessä ja niin edelleen.

Mitä teille kuuluu! 🙂

Kuvat: Ellinoora

~ Amanda

amandasilver

2 vastausta artikkeliin “MITEN TÄLLÄ HETKELLÄ TREENAAN?”

  1. Sitä jutustelua ja treenikavereiden kanssa hengailua minäkin kaipaan kovasti. Normisalilla kaikki hiihtää kuulokkeet korvissa omissa maailmoissaan omia juttuja tehden. Oon monta kertaa tehnyt ihan tikusta asiaa kun on ollut pakko saada höpöttää jonkun kanssa 😀

    Mun piti tänään mennä cf Vantaalle tekemään pitkästä aikaa perinteinen crossfit-treeni, mutta ranne vaivaa taas niin paljon että menen punttien pariin 🙁 No, joku toinen päivä sit!

    Kiva kun oot saanut motivaation takas! Urheilua rakastava löytää sen aina ennemmin tai myöhemmin 🙂

    • Joo sitä kyllä kaipaa tuolla normisalillakin, onneksi ei ole tarvinnut CrossFitsalista kokonaan luopua 🙂

      Voi hitsi! Sun täytyy mennä tekemään CF Vantaalle jotain ranneystävällistä vaan sen takia, että saat sosialisoida, heheh 😉 Millasia liikkeitä sun ranne kestää?

      Ja on kyllä ihanaa kun taas jaksaa treenata, treenaamattomuus on jotenkin outo tilanne itselle vaikkei jollain hetkellä se treeni nappaiskaan.

      Tsemppiä sulle treeneihin!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 5
Tykkää jutusta