TREENIPÄIVÄKIRJA JA TREENIEN SISÄLLÖT

*Kaupallinen yhteistyö CrossFit Tuusula

Heips! Mä ajattelin pitkästä aikaa laittaa treenipäiväkirjan esille blogiin, tällä kertaa hieman kattavamman version kuin yleensä. Ihan myös siksi, että saatte samalla toivottavasti ideoita myös omaan treeniin. 🙂 

Kuva: Petri Mast

MAANANTAI

CrossFit -treeni, 1h
– Tempaus, 5 x 1

– Valakyykky, 2 x 3 ja 1 x max

TIISTAI

CrossFit -treeni, 1h 30min
– Käsinseisontaprogressiota
– PalautteluWOD, 3 kierrosta rauhalliseen tahtiin: 400m soutua, 400m juoksua, 30sek roikunta vastaotteella, 30sek lankku
– Vatsajumppa, 3 kierrosta: hollowpito 15sek + 15 hollowkeinuntaa, oikea kylki hollowpito 15sek + 15 kylkikeinuntaa, vasen kylki hollowpito 15sek + 15 kylkikeinuntaa, teräsmiespito 15sek + 15 teräsmieskeinuntaa

CrossFit -treeni, 45min
– Toes to bar -progressiota
– 15min AMRAP (as many reps/rounds as possible): 30 hollowkeinuntaa, 30 teräsmieskeinuntaa, 15 varpaat tankoon, 15 GHD selän ojennus

Fasciamethod, 20min

KESKIVIIKKO

CrossFit -treeni, 1h 10min
Karjalan kovin 2017 karsinnat, skaalattu sarja

TORSTAI

Vatsalihastreeni, 1h
– Kuntotestit: selän ojennus GHD-laitteessa, istumaannousu 60sek, istumaannousu ilman jalkatukea, selän staattinen pito (maksimi)
– 20min AMRAP (as many reps/rounds as possible): 30sek L-pito, 3 x PEP, 15 x kahvakuulaheilautus, 10 hollowkeinuntaa, 10 teräsmieskeinuntaa

Fasciamethod, 20min

PERJANTAI

Lepo

LAUANTAI

Fasciamethod, 1h

SUNNUNTAI

Jalkatreeni, 1h 45min
– Kyykky 3 x 5
– Maastaveto 3 x 6

– Pistoolikyykyn tekniikkaa
– Reiden ojennus ja koukistus supersarjana, 3 x 12 + 12
– Vauhditon pituushyppy 3 x 20

Ja loppuun vielä pari sanaa, miten tämä viikko meni omasta mielestä! Ja vastaushan kuuluu, että muuten ihan hyvin, mutta missä peruskestävyystreenit? Niitä ei saisi missään nimessä unohtaa, varsinkin, kun tekee kovia treenejä, niin palautuminen on vähän ripeämpää kun muistaa tehdä peruskestävyystreenejäkin välillä. Onneksi kehonhuoltoa ja lepopäiviä tuli kuitenkin pidettyä.

Miltä sun treeniviikko näytti?

LUE MYÖS: OMAT ENNÄTYKSET JA KEHITTYMINEN CROSSFITISSA

~ Amanda

amandasilver

2 vastausta artikkeliin “TREENIPÄIVÄKIRJA JA TREENIEN SISÄLLÖT”

  1. Moi,
    Olisiko mahdollista että selittäisit mitä kaikkea nuo liikkeet tarkoittavat?
    Tällaiselle ei-crosfittia harrastavalle esimerkiksi hollowkeinunta ja toes to bar ei sano mitään 😀

    • Kääk siis joo, mä mietinkin, että pitäiskö mun avata kaikki liikkeet erikseen. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että eri liikkeitä löytyy tuolta viikolta niin paljon, että siihen tarvittaisiin varmaan joka päivälle oma postauksensa 😀
      Mutta voin avata nuo kaksi liikettä tähän; toes to bar eli varpaat tankoon -liikkeessä roikutaan tangossa ja nostetaan varpaat kohti kattoa niin ylös, että ne osuvat tankoon. Tätä liikettä voi helpottaa nostamalla jalat niin ylös kuin saa, ei siis tarvitse osua tankoon asti.
      Hollowkeinunta on myös vatsalihasliike, siinä mennään lattialle selinmakuulle ja nostetaan jalat sekä lavat hieman irti lattiasta vatsalihaksia jännittämällä. Alaselän pitäisi siis olla ihan kiinni lattiassa, jopa hieman pyöreänä. Siitä lähdetään vain keinumaan puolelta toiselle, ensin yläkropan päälle, sitten hieman pepun päälle. Ja sama kuppiasento pysyy koko ajan. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta