JOULUKALENTERI LUUKKU 21: PAKAROIDEN AKTIVOINTI

Mulla meni kaikki kyykyt ennen ihan reisille! Aina vaan sanotaan, että kyykky on paras pakaraliike, mutta isolla osalla se menee kyllä jonnekin aivan muualle. Mä oon alkanut tekemään ennen kyykkyjä kunnon aktivaatiot pepulle alkulämpän yhteydessä, ja osin niiden ansiosta oon saanut pakarat kipeiksi kyykyistä (eikä etureiskoissa oo tuntunut mitään!).

_mg_9738

Jaan teille superhyvän aktivointitreenin joka kannattaa tehdä alkulämpän päätteeksi. Ennen kyykkyjä myös vatsalihasten aktivoiminen on tärkeää, joten älkää unohtako myöskään niitä!

3 kierrosta:

  • 10 kyykkyä – kiepaita kuminauha tarpeeksi kireällä polvien yläpuolelle ja kyykätessä työnnä polvia aktiivisesti ulospäin koko liikkeen ajan ja pidä paino kantapäillä.
  • 10 sivuaskellusta – kuminauha polvien yläpuolella lähde ottamaan sivuaskelia, pysy matalalla koko ajan.
  • 10 lantionnostoa – kuminauha on jälleen polvien yläpuolella, lantio nostetaan niin ylös kuin mahdollista ja polviapusketaan koko ajan erilleen toisistaan. Paino kantapäillä ja yläasennossa pieni pito tehostaa tuntumaa.

~ Amanda

amandasilver

2 vastausta artikkeliin “JOULUKALENTERI LUUKKU 21: PAKAROIDEN AKTIVOINTI”

  1. Teen välillä jalkatreenin lopuks just noita sivuaskelluksia ja kyykkyjä kumpparin kans tai esim pakarapotkuja pienillä nilkkapainoilla tai kyykkyhyppyjä. Noitten loppuliikkeitten jälkeen pakarat tulessa 😀 aloin nyt miettiä olisko järkevämpi tehä noita aktivoivia liikkeitä (myös) treenin alussa. Saan tuntuman pakaraan treenatessa vaikka en olis alkuun niitä erikseen aktivoinu, mut täytyyki kokeilla jos sais vielä paremman tuntuman alkuaktivoinnilla..!:)

    • Joo kannattaa kokeilla näitä myös treenin alussa. Mä teen itse niin, että ennen kyykkytreeniä teen tosiaan näitä ja kyykkyjen jälkeen teen raskaampia eristäviä liikkeitä ns. viimeistelynä. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta