JOULUKALENTERI LUUKKU 18: KEHONPAINOLIIKKEET TOP 3

Mä tykkään superpaljon treenata oman kehon painolla ja se taitaakin olla jollain tasolla mun vahvuus CrossFitissa. Listasin kolme mun mielestä parasta kehonpainolla tehtävää liikettä, jotka eivät ole mitään mahdottomia oppia 🙂 Laitoin yhden liikkeen ylä-, keski- ja alakropalle, vaikka toki kehonpainoliikkeissä on se hyvä juttu, että ne kuormittaa tehokkaasti koko vartaloa. 

_mg_9793

SKIN THE CAT

Skin the cat on ihan huippuhyvä liike erityisesti vatsalihaksille. Lisäksi liike kehittää kehonhallintaa sekä liikkuvuutta.

_mg_8435

KÖYSIKIIPEILY

Mietin laittaisinko leuanvedot vai köysikiipeilyn, mutta päädyin köysikiipeilyyn, sillä se on vielä kokonaisvaltaisempi liike. Hauisten ja selkälihasten lisäksi kyytiä saavat vatsalihakset ja tehoja voi lisätä jättämällä jalat kokonaan pois pelistä ja kovimmat kiipeävät ilman jalkoja L-pidossa.

_mg_6776

 

PISTOOLIKYYKKY

Pistoolikyykky on tietenkin lemppariliike jalkaosastolle, sillä se on ”perusliikkeistä” kaikkein tehokkain. Liike vaatii paljon poweria pakaroista ja lisäksi tasapainoa sekä liikkuvuutta.

Treenaatko sä oman kehon painolla? Mitkä on sun lemppariliikkeet?

~ Amanda

 

amandasilver

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta