JOULUKALENTERI LUUKKU 11: TURKISH GET UP

Turkish get up eli TGU eli turkkilainen ylösnousu. Onko kukaan kuullut? Tämä liike kuormittaa loistavasti koko kehoa ja sitä tehdessä tulee aika hyvin selväksi kehon puolierot. Jo pelkkä kahvakuulan tai käsipainon kannattelu suoralla kädellä koko liikkeen ajan on haastavaa, ja lisäksi turkkilainen ylösnousu vaatii paljon kehonhallintaa. 

_mg_9824

1. Aloitusasennossa ollaan selinmakuulla kuula suoralla kädellä.

_mg_9826

2. Koukista kuulan puoleinen jalka ja aseta jalkapohja tukevasti lattiaan.

_mg_9808

3. Nouse kyynärpään varaan.

_mg_9810

4. Nouse kämmenen varaan suoralle kädelle.

_mg_9812

5. Nosta lantio ylös ja tuo suorana oleva jalka pepun alle.

_mg_9817

6. Nouse askelkyykyn tapaiseen asentoon niin, että kummassakin jalassa on 90 asteen kulma ja taimmaisen jalan polvi on lattiassa.

_mg_9820

7. Ponnista itsesi seisomaan.
8. Mene samaa reittiä takaisin alas ja aloita uusi toisto. Katseen pitäisi pysyä koko ajan kuulassa, mutta mulla toi on näköjään vaikein osuus koko liikettä…

~ Amanda

amandasilver

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta