JOULUKALENTERI LUUKKU 8: KORSETTI VAHVAKSI

*Kaupallinen yhteistyö: CrossFit Tuusula

Kahdeksannen päivän ratoksi suunnittelin treenin koko keskivartalolle, eli ei ainoastaan vatsalihaksille vaan myös kyljet ja selkä on otettu huomioon!

KESKIVARTALOTREENI
Supermies x 20

Linkkuveitsi vinoon x 10/puoli
Kylkikeinunta x 10/puoli
L-pito 1min
5 kierrosta

_mg_9658

SUPERMIES
Asetu päinmakuulle, tuo kädet pään yläpuolelle vartalon jatkeeksi. Nosta ylä- ja alavartaloa niin paljon irti lattiasta kun saat, ja laske hallitusti alas. Pidä kantapäät yhdessä koko liikkeen ajan.

_mg_9682

LINKKUVEITSI VINOON
Selinmakuulla levitä kädet T-asentoon. Nosta vastakkainen käsi ja jalka ilmaan niin, että ne koskettavat toisiaan vartalon yläpuolella. Toinen käsi voi tukea liikettä, mutta älä auta sillä liikaa.

_mg_9665

KYLKIKEINUNTA
Asetu kylkimakuulle, jalat suorana päällekkäin ja alempi käsi suorana pään yläpuolella. Ylempi käsi voi tukea vartalon edessä. Nosta ylä- ja alavartalo mahdollisimman paljon irti maasta ja lähde keinumaan vuoroin ylävartalon ja vuoroin alavartalon ”päälle”. 

_mg_9689

L-PITO
Asetu boksin, tuolin tms. reunalle istumaan ja tuo kädet tukevasti sen reunalle pepun viereen. Nosta peppu ilmaan työntämällä käsiä kohti alustaa. Nosta jalat L-asentoon eli vaakatasoon lattiaan nähden. Liikettä voi helpottaa pitämällä jalat koukussa.

Kuvat: Mari Mäkinen

~ Amanda

amandasilver

5 vastausta artikkeliin “JOULUKALENTERI LUUKKU 8: KORSETTI VAHVAKSI”

    • Stadiumista! Ne on Adidaksen pöksyt, joten löytää varmasti myös muualta 🙂

  1. Kiva idea tämä Joulukalenteri! Taidat olla harvoja fitnessbloggaajia jotka sellaista pitää. 2liikkeen hiit jo tehty vaikka myöhässä, pitäisikö nämä kalenteripostaukset tehdä samana päivänä? L pito on aika haastava, itse en jaksa kauan olla ja yliliikkuvat ranteetkaan ei tykkää. muuten hyvät liikkeet.

    • Kiitos! 🙂 Joo kauheen paljoa en oo näitä bongannut. Ton L-pidon voi tehdä myös roikkuen esim. leuanvetotangossa jos se on parempi yliliikkuvuuden kannalta. Ja helpotusta tuo jos laittaa jalat koukkuun 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta