KOVAKSI KYYKKÄÄJÄKSI

Mua on pistäny harmittamaan mun huonot kyykkytulokset ja se, että ne kehtaa vielä junnata paikoillaan! Oon reilun 1,5 vuotta treenannut nyt CrossFitiä ja siinä missä maastavetomaksimi on noussut 20kg, niin etu- ja takakyykky on kummatkin kehittynyt ehkä 5 kilon verran. Tää ei käy päinsä, ja mä alan nyt kyykkäämään ihan tosissaan! 

_mg_9766

Netistä löytyy erilaisia kyykkyohjelmia ja kyselin vähän meidän valmentajaltakin, että mikä ohjelma ois hyvä. Päädyin Hatch Squat -ohjelmaan, jossa kyykätään kahdesti viikossa 12 viikon ajan. Tuon linkin takaa löytyy laskuri, johon täytyy vain syöttää etu- ja takakyykyn maksimit ja se laskee sulle valmiiksi sun treenipainot.

Syy miksi päädyin tähän ohjelmaan on yksinkertaisesti se, että tämän ohjelman treenimäärät vaikuttivat vähän maltillisemmilta kuin monen muun ohjelman. Mieluummin teen kauemmin tuota ohjelmaa kuin rikkoisin paikat jollain neljän viikon superrankalla rykäisyllä. Ehdimpähän tekemään muutakin kuin kyykätä 😉

_mg_9774

Sain vielä mun treenikaveri mukaan tähän! Paljon kivempaa tehdä yhdessä kuin yksin! Toki varmasti ainakin viikon toinen treeni tulee usein tehtyä yksin koulun takia, mutta ompahan joku vertaistuki samassa veneessä 😉 Ja treeniseuraa edes viikonloppuisin <3

Kertokaa jos teillä on kokemusta Hatchista tai jostain muusta kyykkyohjelmasta! 

Kuvat: Mari Mäkinen

~ Amanda

amandasilver

2 vastausta artikkeliin “KOVAKSI KYYKKÄÄJÄKSI”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta