RUOKAPÄIVÄKIRJA

Moni teistä toivoi, että tekisin kunnollisen ruokapäiväkirjan, ja päätin heti tarttua siihen! Pidin päiväkirjaa 4 päivän ajan, ja otin myös lauantain ja sunnuntain mukaan jotta näette, miten mun ruokailut eroaa viikonloppuna ja arkena vai eroaako ollenkaan 😉

dsc_0028-2

dsc_0115-2

Oon viimeaikoina ollut aika kyllästynyt puuroon, ja oon vaihdellut aamupaloja paljon. Puuro on mun mielestä silti kaikkein paras aamupala, sillä se pitää hyvin nälkää ja päälle on helppo heittää kaikkea terveellistä kuten marjoja ja pähkinöitä. Maapähkinävoin kanssa en kuitenkaan ikinä taida kyllästyä, mutta sitäkään ei oo nyt tullut ostettua.

Haasteitakin on ollut, sillä työpäivien aikana ei yksinkertaisesti meinaa ehtiä syömään! Oon tehnyt mukaan smoothien jonka kulautan mahdollisimman nopeasti alas että kerkeän pikapikaa seuraavaan ohjaukseen. 

1480514797935

LAUANTAI

Aamupala klo 7.45: Maustamatonta jogurttia, mysliä, puolikas banaani, hunajaa
Lounas klo 11.45: Savulohisalaatti (sis. paprikaa, tomaattia, salaattia, kurkkua, avokadoa, savulohta, kananmunaa, raejuustoa, salaatinkastiketta)
Klo 15.15: Mandariini, banaani
Klo 16.30: Riisipuuroa kanelilla ja sokerilla, 3 piparia
Klo 20.00: 2 ruisleipää (päällä margariinia, juustoa, paistettu kananmuna, paprikaa), persimon
Klo 21.35: joulutorttu, 2 piparia

Sunnuntai
Klo 11.15: persimon, 2 ruisleipää (päällä margariinia, juustoa, paistettu kananmuna, paprikaa)
Klo 14.15: porsaan fileeleikettä, perunamuusia, salaattia, paprikaa, tomaattia, kurkkua, raejuustoa
Klo 16.30: jogurttia, mysliä, puolikas banaani
Klo 19.40: 280g irtopähkinöitä (suklaakuorrutteisia pähkinöitä, sitruunalakuja ja jogurttiananaspaloja)

Maanantai
Aamupala klo 9.00 Puuroa, mustikoita, 1/2 banaani, kurpitsansiemeniä, raejuustoa
Lounas klo 12.15: Härkismakaronilaatikkoa ketsupilla, porkkana
Välipala klo 15.00 2 Ruisleipää (päällä margariinia, juustoa, kurkkua)
Päivällinen klo 19.10: Smoothie (maustamatonta jogurttia, mustikoita, puolikas banaani, kourallinen saksanpähkinöitä)
21.00: Kokonainen sämpylä (päällä margariinia, juustoa, kinkkua, kurkkua), omena

Tiistai
Aamupala klo 9.00: Ruisleipää 2 palaa (päällä margariinia, juustoa, kinkkua, paistettu kananmuna, paprikaa), tomaatti
Välipala klo 11.15: Banaani
Lounas klo 12.50: Siskonmakkarakeittoa, porkkana, pala ruisleipää (margariinia, juustoa, tomaattia)
Välipala klo 15.20: Pro feel mansikkarahka, omena
Päivällinen klo 18.20: smoothie (1 banaani, jogurtti, mustikat, kourallinen cashewpähkinöitä)
Iltapala klo 22.00: maustamatonta jogurttia, hunajaa, mysliä, puolikas banaani

Ihan hyvä pitää välillä ruokapäiväkirjaa, sillä vaikka pyrin jokaisella aterialla syömään kasviksia, niin niitä saisi olla silti enemmän. Täytyy alkaa kiinnittää enemmän huomiota niiden syömiseen. Hedelmiä ja marjoja menee kyllä aika paljon, mutta pitää olla ahkerampi kasvisten pilkkomisen kanssa! Niitä vois lisäillä useammin myös smoothieihin! 

 ~ Amanda

amandasilver

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta