OMIA ENNÄTYKSIÄ CROSSFITISSA

Tunnustan, että oon vierastanut julkaista omia ennätyksiä ja ”totuutta” omasta taitotasosta julkisesti blogiin. Voin naureskella mun osaamattomuudelle asioissa, jotka mua ei kiinnosta, mutta kun oikeesti haluan olla jossain hyvä, niin välillä on kyllä vaikeaa myöntää, ettei olekaan mikään ammattilainen. 

Oon harrastanut crossfitiä nyt vuoden, mutta viime vuosi meni aika pitkälle loukkaantumisten kanssa tapellessa, joten vasta tämän vuoden eli n. puoli vuotta oon treenannut vähän tavoitteellisemmin. On ollut kivaa huomata kehitystä, vaikkei puolessa vuodessa mitään ihmeitä oo päässytkään tapahtumaan. Toki oon jo ennen crossfitin aloittamista käynyt salilla, joten en mä ihan nollastakaan oo lähtenyt liikkeelle.

DSC_0462

Oon listaillut mun ennätyksiä ylös tän vuoden varrelta mitä oon cf:ää harrastellut, ja jotta saisitte vähän paremman käsityksen tuloksista, niin painan siis n. 65kg (ja pituutta löytyy n. 162cm). 

Alla on muutamia maksimeita joita oon kokeillut. Joistakin on jo aikaa, ja yritin laitella vähän suuntaa koska oon tollasia tuloksia tehnyt. Osa on voinut huonontua tai mennä paremmaksi jos viime maksimikokeilusta on ehtinyt jo vierähtää tovi. Ennätykset joka tapauksessa on ja pysyy 😉 Joistakin liikkeistä en ole maksimeja kokeillut, mutta tässä nyt muutama liike, joista tulos on olemassa.

Lisäpainoleuka 12,5kg (kesä/2015)
Tiukka leuka: 11kpl (syksy/2015)
Etukyykky: 70kg (5/2016)
Maastaveto: 117,5kg (5/2016)
Valakyykky: 40kg (3/2016)
Vauhtipunnerrus: 50kg (3/2016)
Hauiskääntö: 32,5kg (4/2016)
Takakyykky: 80kg (5/2016)
Pystypunnerrus: 42,5kg (5/2016)
Pystypunnerrus niskan takaa tempausotteella (todella leveä ote): 32,5kg (1/2016)

Meillä alkoi juuri voimakausi, joten katsotaan, jos laittelisin taas uusia tuloksia voimakauden päätteeksi. Näistä näkee hyvin oman kehityksen 🙂 

~ Amanda

amandasilver

9 vastausta artikkeliin “OMIA ENNÄTYKSIÄ CROSSFITISSA”

  1. Hola,
    mitään en crossfitistä ymmärrä, saati ennätyksistä tai muusta. Mutta tänään kävin tutustumassa yhteen saliin ja aloitan sunnuntaina lajin. 🙂

    • Oijoi, hyvän lajin oot valinnut 😉 Hauskoja treenejä sinne suunnille!

  2. Mites clean ja snatch? Ite tuskin enää palaan crossfitin pariin. Enköhän tajunnut jo yhdellä olkapääleikkauksella ettei mua ole luotu siihen lajiin…:(

    • Minäkin vähän varauksella olen aloittamassa. En halua kiloja tankoaan oikeastaan sen kummemmin, mutta tutustua tekniikoihin sitäkin enemmän. Kesän ajattelin mennä lajin parissa ja katsoa sitten, keksinkö muuta vai jatkanko.

    • Joo tekniikat ennen kiloja ehdottomasti! Crossfit on kyllä niin parasta 🙂

    • Joo itseasiassa just yks päivä eksyinkin sun blogiin ja selailin crossfitkategoriaa ja löysin nuo uutiset 🙁 Niin harmi!
      Mitä riven ja tempauksen tulee, niin en oo kokeillut niiden maksimeja! Oon vielä todella hakusessa niiden kanssa, ja tempauksessa mulla on liikkuvuus ja uskallus todella isona ongelmana. Mutta yleensä kun tehdään muutaman toiston sarjoja, niin rivessä joku 40kg on aika kiva ja tempauksessa joku 25kg on jo haastava jos kyykkyyn täytyy päästä 😀 Oon niin surkee noissa! Pitäis kyllä kokeilla maksimit, tosin tempauksen maksimit on pakko tehdä raakana kun saan niin paljon enemmän nostettua niin.

    • Tempaus on kyllä sellainen liike, että ongelmia tulee jos liikkuvuus ei ole kunnossa. Crossfit polttelee mua todella paljon edelleen, mutta yritän jankuttaa itselleni ettei se enää mun kohdalla kannata. En uskalla varmaan koskaan enää temmata saati tehdä kippileukoja, mun paikat ei vaan kestä. Uusi suunnitelma onkin aloittaa ihan normisalilla treenit ja tehdä seassa myös crossfit-tyyppistä treeniä sellaisilla liikkeilla, joita pystyn tekemään. Cleanit otan ohjelmaan heti kun kykenen, niistä tykkään ihan hulluna!

    • Niimpä, liikkuvuuden eteen oonkin nyt tehnyt todella paljon duunia. Onko sulla muutakin probleemaa kun olkapäät? Toi normisalille vaihto kyllä varmasti kirpasee, mutta turhaa se on omalla terveydelläkään leikkiä.. 🙁 Onneksi sielläkin voi tehdä crossfittyyppisiä liikkeitä ja treenejä, niitä, joita kroppa kestää. Moni crossfittaaja kyllä valittelee olkapäitä, onneksi itse oon tähän mennessä selvinnyt aika vähällä olkapäiden kanssa, mitä nyt viime syksynä varmaan pari-kolme kuukautta olkapäät reistaili. Piitkällä levolla kipu lähti ja nyt on vain silloin tällöin kipeät jos en oo niitä lämmitellyt tarpeeksi huolella. Huoltoahan kroppa vaatii tän lajin kanssa ihan sikana.
      Tsemppiä sulle, toivottavasti kroppa pysyy jatkossa paremmin kasassa!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta