HOMEMADE CASHEW BUTTER

Oon puhunut paljon maapähkinävoin puolesta (koska rakastan sitä ja sen makua), mutta mielessä on ollut myös vielä jopa terveellisempi cashewpähkinä ja siitä tehty voi. Päätinkin ottaa härkää sarvista ja väsätä tätä herkkua itse.

DSC_0105 (2)DSC_0110 (2)

Tämä cashewvoi on on todella helppo valmistaa, tarvitset pelkkiä cashewpähkinöitä (mulla oli 400g) ja tehosekoittimen tai hyvän blenderin. Toki halutessaan tätä voi maustaa esim suolalla, mutta itse en lisännyt tähän mitään ja oli oikein hyvää ja kermaista niinkin. Mulla oli käytössä tehosekoitin, jossa pähkinät menivät hetkessä muruiksi. Murut ei kuitenkaan riitä, vaan tarvitaan voita, joten tehosekoitinta sai kyllä huudattaa ainakin viisi minuuttia, ennekuin koostumus oli tarpeeksi voinen. 

Cashewpähkinävoita voi käyttää samoin kuin maapähkinävoitakin. Kuulemma myös rahkan seassa maistuu hyvin! Itse heitin tätä heti puuron päälle marjojen kaverina, missä maapähkinävoikin uppoaa paremmin kuin hyvin. Helppo tapa lisätä ruokavalioon hyviä rasvoja ja tämä tavara pitää hyvin myös nälkää! Maku on miedompi kuin maapähkinävoissa, aika kermainen. Maapähkinävoin ohi tämä ei kuitenkaan mene 😉

Kummasta sä tykkäät enemmän?

~ Amanda

amandasilver

4 vastausta artikkeliin “HOMEMADE CASHEW BUTTER”

  1. Hei nyt ei liity postaukseen, pahoittelut siitä! 😀
    Oon seurannut sun blogia ja ensinnäkin kiitos siitä, ihanan todellinen mutta mielenkiintoinen. Todellisella tarkoitan oikeasti tervettä suhtautumista ruokaan ja liikuntaan, ja huhhuh sitä nykyään tarvitaan.
    Sitten, olisiko vinkkiä pajulahteen liikuntaneuvojaksi hakevalle? Ensi viikolla olisi pääsykokeet, eilen kävin jo vierumäen vastaavissa ja tuntuu että ainoat vahvuuteni olivat ohjaustuokio, juoksu ja erilaiset haastattelut. Olen täystoheli pitämään palloa hallussani sekä esim. telinevoimistelussa ja uidessa muistutan hukkuvaa hyljettä. Eli, vinkkejä? Onko tietoa kuinka paljon pelkää omistautuminen ja esim. juuri aloitettu jumppaohjaaminen vaikuttavat pisteytykseen? Toki et varmaan tiedä tarkasti mitään pisteytysten jaoista, mutta halusin kuitenkin kysyä! Jos millään viitsit ja ehdit niin vastaus olisi ihana saada tähän tai sähköpostiin, kiitos! 🙂

    • Ei se haittaa 😀 Kiitos!
      Voi kuule, kuulostaa ihan multa… Ja silti pääsin sisään, varasijalta tosin 😀 Panostat täysillä kaikkeen, ja haalit paljon pisteitä sieltä omista vahvuuksista. Eniten pisteitä saa muistaakseni juuri ohjauksesta ja haastattelusta jne mistä näkyy vähän millanen tyyppi oot. Ne ettii ensisijaisesti hyviä tyyppejä, eikä kaikkea tarvitse osata valmiiksi.
      Ohjauskokemus varmasti näkyy siinä liikuntatuokiossa joka sun täytyy muille vetää ja kannattaahan omistautuminen ja ohjauskokemus mainita haastattelussa yms!
      Tsemppiä pääsykokeisiin 🙂

  2. jostain syystä vatsa ei pidä maapähkinästä joten cashew. en ole soseiden ystävä joten syön mielummin sellaisenaan. itsetehtynä varmasti säästää huikeasti rahaa, sen verran valmiit purkit maksavat(ja nimenomaan hinta tulee siitä purkista!)

    • Joo maa- ja cashewpähkinöistä maha reagoi kyllä täälläkin, ainakin jos intoutuu yhtään liikaa syömään… Niimpä, ja itse tehtynä niissä on jotenkin ihan eri fiilis 😀 Mun olis tarkoitus tehdä maapähkinävoitakin itse.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta