5 x TERVEELLINEN VÄLIPALA

Vähän aikaa sitten postasin terveellisiä aamiaisia, nyt keskitytään välipaloihin. Puhuin aiemmassa postauksessa aamupalan tärkeydestä, mutta välipalojakaan ei kannata vähätellä. Jos syöt töissä lounaan ja seuraavan kerran päivällisen kotona 6 tunnin kuluttua, on varmasti sanomattakin selvää, että tuossa vaiheessa vatsassa riehuu jo aikamoinen sudennälkä (ainakin jos annoskoko lounaalla on ollut normaalikokoinen eikä mikään jäätävä ruokakasa). Ja siinähän vaiheessa syömisen hallinta katoaa, ja ruokaa tulee mätettyä helposti aivan liikaa. Jos taas välissä on nauttinut edes pienen välipalan, on tilanne jo selvästi parempi. 

DSC_0078 (2)

HEDELMÄ JA RIISIKAKUT AVOKADOLLA

Appelsiini
2 riisikakkua
Margariinia
Juustoa
Puolikas avokado
Mustapippuria

DSC_0033 (4)

KERROSJOGURTTI

Luonnonjogurttia
Marjoja
Mysliä
Banaania
Mulperinmarjoja
Kaakaonibsejä

DSC_0003 (2)

HEDELMÄSALAATTI

Mangoa
Banaania
Omenaa

DSC_0022 (2)

VIHANNEKSET JA DIPPI

Kukkakaalia
Porkkanaa
Kurkkua
Kermaviiliä
Dippijauhetta

DSC_0042 (2)

AVOKADOT KANANMUNALLA

Avokado
2 kananmunaa
Suolaa
Mustapippuria
(Uuni 200 astetta, n. 10min)

Ja taas otetaan lisää hyviä välipalaideoita vastaan! 🙂

~ Amanda

amandasilver

8 vastausta artikkeliin “5 x TERVEELLINEN VÄLIPALA”

  1. Itsellä välipalana on oltava purkki rahkaa+iso hedelmä/marjoja+öljyä kera teetä iso mukillinen, vähintääkin jotta jaksaa päivälliseen.. 😀

  2. Haha, joku muukin jonka välipala pitää olla vähän isompi. Mulla joku 1 omena vaan tekee nälkäisemmäksi, kaverina on esim. itsetehty myslipatukka(kaura,mysli,rusina,pähkinöitä,siemeniä…) tai rahka/jugurtti.

    Välipala mulla riippuu ihan täysin siitä missä olen kotona, koulussa, harjoittelussa yms. Onko mahdollisuutta ottaa mukaan jos on niin onko jääkaappia, jos ei niin riippuu lähimmästä kaupasta mitä on tarjolla.

    • Joo yksi omena normipäivänä ei kyllä riitä mihinkään… Tosin nykyään innostun välillä syömään lounaalla niin paljon, ettei nälkä välttämättä tule ihan heti 😀

    • Riisikakut on mun heikkous, varsinkin kun päälle lappaa kaikkea mahdollista (lue: voita, juustoa ja kinkkua), nammm!

  3. Itse en välipaloja syö: aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala riittää. Hyvässä välipalassa on kaikkia; hiilihydraatteja, rasvaa ja proteiinia. Hyviä vaihtoehtoja kullekin oman energiatarpeen mukaan. Lisäisin ainakin tuohon hedelmäsatsiin jotain proteiinia. Jos söisin välipalaa ottaisin varmaan kananmunan ja porkkanoita, tai barebarin.

    • Mullakin koulussa jää nykyään monesti välipala pois, vaikka sen syöminen ja lounaan ja päivällisen pienentäminen sopisi ehkä mulla ja vatsalle paremmin. Kotona ollessani en taas skippaa välipalaa mistään hinnasta. Kiitos kommentista! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta