TABATA – TEHOKAS KOTITREENI VAIN 4 MINUUTISSA

Tabata on tehokas treeni, jonka voi tehdä missä vain ja joka kestää ainoastaan 4 minuuttia. Lyhyydestä huolimatta se ei jätä kylmäksi; tabata ei todellakaan ole mitään kevyttä höntsäilyä. Jos treeni tuntuu kevyeltä, teet luultavasti jotain väärin!
Työtä tehdään 20 sekuntia jonka jälkeen levätään 10 sekuntia, nämä toistetaan yhteensä 8 kertaa. Työosuus tehdään niin täysillä kuin lähtee, jotta saadaan varmasti kaikki tehot irti. 

20sek työ + 10sek lepo x 8 = 4min

Alapuolella muutama esimerkkiliike, joista voit valita mieleisesi liikkeen treeniin. Muita hyviä liikkeitä ovat mm. boksi- tai naruhyppy, soutu, maastaveto, kahvakuulaheilautus, mutta mikä tahansa muukin liike käy tabataan. Kannattaa kuitenkin valita sellainen, joka kohottaa sykettä mahdollisimman paljon. Voit myös valita kaksi eri liikettä ja tehdä niitä vuorotellen.

Askelkyykkyhyppy

Askelkyykkyhyppy

 

Burpee

Burpee

 

Kyykky

Kyykky

 

Punnerrus

Punnerrus

 

Vuorikiipeilijä hypyllä

Vuorikiipeilijä

~ Amanda

amandasilver

Yksi vastaus artikkeliin “TABATA – TEHOKAS KOTITREENI VAIN 4 MINUUTISSA”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta