Miten saada lisää motivaatiota treenaamiseen?

Näin alkuvuodesta monen treenimotivaatio on ihan erityisen korkealla, uusi vuosi on uusi alku ja on ihanaa päästä aloittamaan puhtaalta pöydältä. Toivon, että kaikkien treenimotivaatio kestää mahdollisimman hyvin, mutta väkisinkin tulee eteen päiviä tai jopa kausia, jolloin treenaaminen ei nappaa.

Ajattelin, että tämä postaus on parempi pistää ulos silloin, kun motivaatio ei vielä ole tyystin lopahtanut, jotta tämä postaus on löydettävissä tai asiat vielä mielessä siinä vaiheessa kun niitä mahdollisesti tarvitaan. Kerron vähän omaan kokemukseen perustuvia vinkkejä, jotka ovat omalla kohdalla toimineet.

DSC_0343

DSC_0462

Treenin jälkeinen fiilis on yksi tehokkaimmista ja ”helpoimmista” motivaattoreista ainakin mun kohdalla. Vai koska olisit viimeksi katunut, että lähdit treenaamaan? Harva edes muistaa. Ennen treeniä on hyvä miettiä fiilistä sitten, kun hikoilu on ohi ja pääsee kaikkensa antaneena köllähtämään sohvalle. Ja vaikkei treeni olisi ollut parhaimmasta päästä, niin silti voi olla itsestään ylpeä, että lähti. Lähteminen on usein kaikkein vaikeinta, joten kun se on tehty, niin treenin hankalin osuus on melkeimpä jo ohi.

Omat tavoitteet ja unelmat ajavat treenaamaan. Oli se sitten uusi kyykkyennätys, timmimpi kroppa, tyynempi mieli, tuleva kilpailu tai puolimaraton, niin ilman treeniä niitä tuskin saavutetaan, ainakaan niin helposti. Treenin jälkeen voit olla tyytyväinen itseensi: tavoite on jälleen hieman lähempänä.

Media on myös todella hyvä motivaattori: treeniblogit, urheilulehdet, televisiosta tulevat liikuntaan liittyvät ohjelmat, instagram ja mitä näitä nyt on. Mua ne motivoi todella paljon, erityisesti some on helppo tapa löytää muita saman kiinnostuksenkohteen omaavia ihmisiä ja muutenkin tietoa ja vinkkejä.

DSC_0502 x

Oletteko ikinä leikanneet jääkaapin oveen motivoivia kuvia, joita voi ihailla ohimennen? Myös instagram-, pinterest-, blogikuvat jne, ovat pieneiä potkuja takapuolelle. Toisaalta ne aiheuttavan myös paineita, mutta aina tuo paine ei välttämättä ole huono asia. Jos sun täytyy lähteä tekemään salille vaikkapa tempausta, niin muiden tempausvideot saavat omatkin sormet syyhyämään ja motivaatio treenailla kasvaa.

Ahkera treenaaja on hyvä palkita; hanki itsellesi jokin palkinto esim. hyvän treenikuukauden päätteeksi. Se voi olla vaikkapa uusi vaate, treenikassi, hieronta, kauneushoito, shoppailupäivä, treeniväline tai mikä vaan, kunhan se saa sinut liikkeelle.

Millä tavoin te motivoitte itseänne treenien pariin?

~ Amanda

amandasilver

Yksi vastaus artikkeliin “Miten saada lisää motivaatiota treenaamiseen?”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta