KUULUMISIA

Varsinainen klikkimagneetti tuo otsikko 😉 Ajattelin tänään hieman kertoilla mitä mulle kuuluu, oon jotenkin tosi huono kirjoittelemaan kuulumisia! Multa kuitenkin toivottiin niitä, joten täältä pesee!

DSC_0268 (2)

Viime viikonloppu vierähti koulussa Pajulahti Gameseissa työskennellessä. Maanantaina alkoi heti työharjoittelu, pelkäsin vähän etukäteen oonko ihan poikki kun uusi duuni ja viikonloppukin on painettu hommia. Mutta hyvinhän se lähti käyntiin, oon siis yläasteella liikuntatunteja ohjailemassa. Ekan viikon seuraan enemmän vierestä, mutta ensi viikolla pääsen jo vetämään omia tunteja. Työ vaikuttaa oikein kivalta näin kahden päivän perusteella, tykkään kun yläasteikäisille voi ohjata jo aika monipuolisia juttuja. Ala-asteella olis pitänyt tehdä todella paljon leikin varjolla, eikä se ehkä houkuttele mua niin paljoa kuin ”normiohjaukset”. Yläastelaisille voi vetää liikuntaa laidasta laitaan; pelejä, jumppaa, venyttelyä, mitä ikinä.

Kivaahan tässä on myös se, että kun asun nyt ton koko 7 viikkoa kotona, niin pääsen omalle salille treenaamaan vaikka joka päivä! Mulla on paljon tavoitteita crossfitin suhteen, ja niitä lähemmäs ei pääse kuin treenaamalla. Samalla täytyy toki muistaa kehonhuolto, alaselkä ei oo vieläkään täysin kondiksessa, mutta ei tällä hetkellä rajoita treenaamista kunhan muistaa huoltaa. Sieltä löytyy vieläkin mojova jumi, onneksi kyse on tosiaan vain lihasjumista eikä esim. välilevyistä. Olkapääkään ei ole ilmoitellut itsestään vähään aikaan, kyllä kuulkaa kannattaa nähdä se vaiva ettei lintsaa kehonhuollosta! Se kantaa hedelmää 🙂 

Tällä hetkellä elänkin siis aika kiireistä arkea, päivät täyttyy lahjakkaasti töistä, treenistä ja blogihommista. Mä silti tykkään kun on tekemistä, kunhan sitä ei ole liikaa. Teen tällä hetkellä kuitenkin asioita joista nautin, ja huolehdin myös siitä, että ehdin levätä. Onneksi viikonloppuisin ehtii sitten relata kunnollisemmin 🙂

Kokonaisuudessaan mulle kuuluu siis oikein hyvää, arki rullaa kivasti ja muutkin asiat on mallillaan. Syksy oli aika raskas, nyt osaankin nauttia tämän hetkisestä tilanteesta täysin siemauksin 🙂 

~ Amanda

ARVONTA: TOMTOM SPARK URHEILUKELLO

*Yhteistyössä Tomtom

DSC_0749 (2)

Sain testiin Tomtom Spark -urheilukellon, joka on monipuolinen väline liikkujalle. Se mittaa sykkeen ranteesta, laskee kulutetut kalorit ja nukutut tunnit, matkan sekä askelet. Erityisen kellosta tekee se, että siitä löytyy bluetoothkuulokkeilla toimiva musiikkisoitin. Kellossa on omat asetukset esim. juoksuun, pyöräilyyn, kuntosaliin ja muihin sisälajeihin sekä uintiin, eli kello on myös vesitiivis 40 metriin saakka.

Oon nyt testaillut kelloa reilun kuukauden ajan, ja on ollut mielenkiintoista seurata omaa aktiivisuutta. Tomtom kulkee aika kivasti kädessä, sillä kello on aika pieni ja kevyt ja siinä on näppärät kiinnityshakaset joiden avulla se pysyy hyvin kädessä. Oonkin pitänyt sitä ranteessa todella paljon, monesti vuorokauden ympäri.

DSC_0738 (2)

Parhaiten laite toimii, kun päällä on jokin liikunta-asetus ja sellaisissa lajeissa, joissa ei tule hikoiltua ihan älyttömästi. Tämä siksi, että käden hiotessa rannekkeen alta kello ei saa enää mitattua sykkeitä kovinkaan hyvin, eikä tämän vuoksi myöskään kulutettu energiamäärä ole oikea. Sykeanturia täytyykin putsata välillä ja rannekkeen on oltava tarpeeksi tiukalla. Lähinnä mulla on ollut tämä ongelma crossfittreeneissä, mutta muussa liikunnassa kello toimii oikein kivasti. Erityisesti peruskestävyysliikuntaa tehdessä kello on ollut kätevä; lenkillä sykkeet ovat vastanneet omia tuntemuksia ja on ollut kiva seurata, pysyykö oma vauhti pkalueella. Kello muuten myös kertoo, millä sykealueella ollaan, jos ei sykelukemia ymmärrä. 

Aktiivisuuden mittarina kello ei mielestäni toimi toivotulla tavalla. Aktiivisuuden näkee parhaiten kulutetusta energiasta ja askeleista, ja monesti energiamäärät ovat suunnilleen samat esim. kello 10 aamulla riippumatta siitä, oletko nukkunut kymmeneen vai herännyt klo 7 ja käynyt ostoksilla. Vasta sitten, kun jokin liikunta-asetus on päällä, kello hoksaa kiihdyttää myös energiankulutusta, josta mä oon ollut yllättävänkin kiinnostunut 😀 Omaa aktiivisuutta voi sitten seurata tsekkaamalla kellon mittaamat askelet tai päivän aikana kuljetun matkan.

DSC_0850 (2)DSC_0846 (2)

Arvon yhdelle teistä tämän samaisen kellon; arvontaan voit osallistua kommentoimalla tähän postaukseen 31.1. mennessä. Voit myös osallistua sähköpostilla. Ja jottei menisi liian helpoksi ja koska palautetta on aina kiva saada (ja joka on muuten aika harvinaista herkkua), niin antakaahan samalla rakentavaa palautetta, jotta pääsen kehittämään blogia entistäkin paremmaksi 😉 Good luck!

~ Amanda