10 kysymystä ruokailusta: vastauspostaus osa 2

Heippa ja ihanaa sunnuntaita! Mä oon niin hyvillä fiiliksillä! Perjantaina treenasin vähän rinnallevetoa ja tänään kyykkyjä, ja olkapää tuntuu ihan hyvältä selästä puhumattakaan, jee 🙂 Nyt pitää vaan malttaa kasvattaa treenimääriä vähitellen, että kroppa ehtii tottua. Kyllä musta vielä jonkunlainen crossfittaaja saadaan, heheh 😀

DSC_0053 (2)

Otetaan tänään tähän väliin ruoka-aiheinen vastauspostaus, ennenkuin jatketaan taas treeniaiheisilla kysymyksillä.

Kuinka paljon kaloreita syöt päivässä? Vai lasketko niitä?

En laske, mutta luulisin syöväni suunnilleen saman verran kuin kulutan. Alkuvuodesta pyrin syömään hieman kevyemmin… Vaihteeksi 😀

Millaisella aamiaisella sun kokemuksen pohjalta lähtee päivä parhaiten käyntiin?

Puuro, raejuusto ja marjat on sellanen aamupala, mitä syön varmaan eniten ja josta tykkään. Pitää hyvin nälkää ja maistuu hyvältä! 🙂

Miten herkuttelet nykyisin ja kuinka usein?

Kerran pari viikossa, kohtuudella ja niillä herkuilla mitä tekee mieli. Yleensä siis irtokarkkeja 🙂

DSC_0014

Käytätkö mitään superfoodeja?

Kaapista löytyy ainakin lucumaa, gojimarjoja, macaa, raakakaakaota, kookosöljyä ja matchaa. Niitä tulee käytettyä vaihtelevasti fiiliksen mukaan, välillä enemmän ja välillä vähemmän.

Käytätkö mitään muita lisäravinteita?

Protskujen lisäksi D-vitamiinia ja magnesiumia, tosin niidenkin kanssa pitäis petrata.

Miten opiskelijan budjetilla terveellistä ja monipuolista ruokaa?

Mä en itse joudu hommaamaan itselleni kuin väli- ja iltapalat, sillä pääruuat ja aamupala tulee koululta, mutta voin vinkata teille Lidlistä, jos ette oo sitä vielä hoksanneet 😉 Sieltä saa monia juttuja halvemmalla. Toisena vinkkinä kehottaisin tietysti jättämään kaiken turhan pois ja tekemään normaalia ruokaa, suosien hieman halvempia terveellisiä vaihtoehtoja. Välipaloilla hedelmiä ja pähkinöitä kalliin protskupatukan sijaan, isompien ruokasatsien tekeminen ja pakastaminen jne. Pieniä valintoja, joilla on silti iso merkitys. Voisin joskus kirjoittaa aiheesta hieman laajemmin!

Jos syötyjen herkkujen määrä on sama, onko ihan sama syökö ne yhtenä päivänä vai pitkin viikkoa?

Energiamäärää ajatellen jos kaikki muut päivän ateriat pysyvät samoina ja tosiaan myös herkkumäärä on täysin sama, niin ei ole väliä syökö ne pitkin viikkoa vai yhtenä päivänä. Helposti kuitenkin käy niin, että herkkujen määrä saattaa kasvaa, kun niitä syödään monta kertaa viikossa. Kun ottaa yhden keksin, kynnys ottaa toinenkin madaltuu. Kun tämä tapahtuu monta kertaa viikossa, syöty herkkumäärä luonnollisesti kasvaa.

Mikä on sun lempiherkku?

Irtokarkit ja suklaa, nam!

Koetko, että palautusjuomalla ei ole olennaista hyötyä vai onko sulla jotain muita syitä siihen ettet käytä sitä säännöllisesti?

Palautusjuomasta ei oman kokemukseni mukaan ole hyötyä, jos pääsee suoraan treeneistä syömään kunnollista ruokaa, joka sisältää hyvässä suhteessa proteiineja ja hiilareita. Jos taas näin ei ole, niin sillä on iso merkitys! Ja syy siihen, miksi en sitä säännöllisesti käytä on nimenomaan se, että yleensä mulla on mahis syödä kunnon ruokaa treenin päätteeksi 🙂

DSC_0035

Kannatatko ns. ”superterveellistä” grammalleen punnittua ruokavalioa ja mahdollisesti nopeampia tuloksia vai normikotiruokaa ja hitaampia tuloksia?

Ehdottomasti jälkimmäistä, eli normi kotiruokaa ja hitaampia tuloksia. Lähes aina hidas muutos on pysyvämpi ja normaalia ruokavaliota on paljon mielekkäämpää noudattaa, jolloin motivaatiokin pysyy yllä. Lisäksi liian niukasta ruokavaliosta on epäedullisia vaikutuksia treeniin ja terveyteen, joten myös sen takia hieman runsaampi syöminen on parempi.

Treeniarvonnan voittajat on muuten arvottu, onneksi olkoon! Olen lähettänyt voittajille sähköpostia 🙂

~ Amanda

amandasilver

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta