Mun 6 lemppari liikkuvuusharjoitteita

Lupasin julkaista lisää liikkuvuusharjoitteita, tässä 6 mun lempparia 🙂 Suurin osa tehdään kepillä, onneksi varmaan kaikilta saleilta löytyy sellainen, joten kokeilkaas ainakin näitä!

Liikkuvuusharjoitteet

Nämä ensimmäiset 5 ovat dynaamisia ja hyviä esimerkiksi ennen treeniä tehtäväksi lämmittelyn ohessa.

Liikkuvuusharjoite1

Ota keppi käteen ja pyöräytä suorin käsin pään yli selän taakse. Kavenna otetta vähitellen. Toista n. 10 kertaa.

Liikkuvuusharjoite2

Vie keppi vinottain pään yli selän taakse ja tuo jälleen vinottain eteen (hui miten vaikeaa selittää, onneksi on kuvat!). Tee koko setti n. 10 kertaa.

Liikkuvuusharjoite3

Vie keppi niskan taakse ja kierrä selkää. Palauta takaisin keskelle. Älä tee liikettä liian rajusti.

DSC_0337

Seiso toisen jalan varassa ja pyöräytä jalka 90 asteen kulmassa etukautta taakse. Tee n. 10 kertaa ja tee sen jälkeen takakautta eteen. Voit kuvitella askeltavasi aidan yli.

Liikkuvuusharjoite4

Mene notkoselällä alas ja pyöreällä selällä nikama nikamalta ylös, pää viimeisenä.

Extraliike

DSC_0324

Ojentajavenytys on varmaan aina ollut mun inhokki. Pää jää tukalasti käsien väliin ja tuntuman saaminen on muutenkin vaikeaa. Kepillä ansiosta ojentajavenytyksestä on kuitenkin tullut yksi mun lemppareista. Ota kepistä toisella kävellä kiinni ja vie käsi koukkuun pään viereen/selän taakse. Vedä toisella kädellä keppiä alemmas, jolloin venytys tuntuu ihanasti ojentajassa.

Olisko teillä lisää kivoja liikkuvuusharjoitteita tai kepillä tehtäviä juttuja?

~ Amanda

 

amandasilver

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta