Tuo treenit omaan olohuoneeseesi

*Kaupallinen yhteistyö SportieTown

Eilen päätty edellinen arvonta, joten pistetään heti uutta kehiin 😉 Halusin nimittäin tulla kertomaan teille mun uudesta yhteistyöstä SportieTownin kanssa. SportieTown on verkkopalvelu liikunnan ja hyvinvoinnin edistämiseen. Se on lanseerannut palveluunsa uuden osion videotreeneille ja verkkovalmennuksille, jossa eri alojen ja lajien ammattilaiset sekä yrittäjät voivat tuottaa videomateriaalia palveluun, jota myydään edullisesti kuluttajille.
Homma toimii siis niin, että teen heidän nettisivuilleen treenivideoita, ja ihmiset saavat sieltä ostaa itseä kiinnostavat treenit. Näin saadaan helposti ja edullisesti treenit juuri sinne missä itsekin ollaan – mä pyrinkin käyttämään videoissani mahdollisimman vähän välineitä, jotta kuka vaan voi tehdä treenit missä ja milloin vain. Toki osassa videoista aion käyttää myös välineitä, mutta haluan kuitenkin tuottaa myös sellaista materiaalia, jota jokainen pystyy hyödyntämään.

DSC_0566 (2)

Oon tästä yhteistyöstä aika innoissani, sillä samalla kun tienaan hieman rahaa, saan ohjausharjoitusta sekä kokemusta videossa esiintymisestä ja videoinnista ylipäätään. Mun kanavalta löytyy yksi ilmainen näytetreeni, käykääs tsekkaamassa! Lisäksi siellä on tehokas patteritreeni vatsalihaksille, ja lisää treenejä tulee toki mahdollisimman usein! Varsinaiset treenit ovat sellaisia, jotka ohjaan kokonaan alusta loppuun, joten asiakkaat voivat vain keskittyä tekemiseen.

PicMonkey Collageh

Kaksi teistä saa itselleen ilmaiseksi vatsatreenivideon kommentoimalla tähän postaukseen ja kertomalla, millaisia treenivideoita olisitte kiinnostuneita näkemään jatkossa. Osallistumisaikaa on viikko, eli 7.12. asti! Voitte osallistua myös sähköpostilla ([email protected]).

~ Amanda

Kun kroppa kiukuttelee

Ajattelin kirjoittaa vähän mun kropan tilanteesta, miten meidän yhteiselo sujuu tällä hetkellä vai sujuuko ollenkaan.

Mun kroppa on aina toiminut kuin unelma jotain pieniä kolotuksia lukuunottamatta. Kesällä 2014 menin kuitenkin kaatumaan skeittilaudalla ja murtamaan sääri- ja pohjeluuni pahasti. Siitä alkoikin rytinällä alamäki, kun paikka kerrallaan sanoi itsensä irti.

DSC_0769

Neljän kuukauden kepeillä pomppimisen ansiosta kantapääni ärtyi todella pahasti. Parin kuukauden ajan miltei jokaisella askeleella tuntui, kuin puukko olisi isketty kantapään ulkosyrjään. Levolla ja osteopatialla tilanne kuitenkin rauhoittui aika paljon. Silti, vielä tälläkin hetkellä yli vuoden jälkeen nilkan taivutusasennot, kuten liika pohkeiden/akillesjänteen venyttely saavat kantapään ärtymään.

Myös selkäni on näytellyt aika isoa roolia tänä syksynä. Mulla on aika notko selkä, joka yhdessä liiallisen käsilläseisonnan kanssa aiheutti alaselän/pakaran alueen kipeytymisen. Jälleen kävely oli jonkin aikaa todella tuskaista, etenkin pitkän istumisen jälkeen. En tajunnut rauhoittua tarpeeksi ajoissa, ja tämä ajoi mut siihen tilanteeseen, että puoli kilometkiäkin kävelyä oli liikaa jalkatreeneistä puhumattakaan.

Koska selkä ei antanut tehdä mitään jaloilla, keskityin yläkropan treenaamiseen. Palkinnoksi tästä sain lisää voimaa ja lihasta, mutta myös kipeän olkapään, joka on vaivannut jo jonkin aikaa. Tajusin kuitenkin himmata ajoissa, eikä tilanne ole päässyt pahentumaan, mutta eipä paranemistakaan ole vielä näkynyt. En tiedä, voiko oiretta sanoa edes vielä kivuksi, mutta kyllä mä tiedän etten nää tuntemuksen ihan normaaleitakaan ole. Jos en nyt lepää, tilanne pahenee. Sen mä oon viimeaikoina oppinut! Googlettelin vähän olkapääjuttuja ja oireet täsmäis johonkin kiertäjäkalvosimen ongelmiin. Kellään kokemusta?

DSC_0629DSC_0643 (2)

Onneksi mun luokkakaverit pakottivat mut lääkäriin selkäni kanssa, ja kilttinä tyttönä tottelin heitä (tosin vasta pienen pelottelun jälkeen). Olin käynyt ennen ensimmäistä lääkärikäyntiä hierojalla, ja selkä oli jo miltei kivuton. Kiva lääkäri laittoi mut kuitenkin heti eteenpäin fysiatrille, jolle avauduin myös kantapääni tilanteesta. Fysiatrilta pääsin fysioterapiaan ja verikokeisiin. Verikokeista ei löytynyt mitään, kaikki ok. Fysioterapeutilta taas löytyi vaikka ja mitä, ja sainkin liudan kuntoutusliikkeitä mukaan. Kantapään alle määrättiin pehmuste, jota en tosin ole vielä ehtinyt hommata.

Fyssarilla kerroin myös mun leikatusta jalasta, joka on alkanut oireilemaan enemmän. Iskutuksessa ja liikkeissä, joissa sääri ”vääntyy” (mm. polvillaan istuminen) tuntuu, kuin ruuvit painais jotain hermoa. Tätä on ennenkin tosin ollut, mutta nyt enemmän levosta huolimatta. Fysioterapeutti kertoi toki tästäkin fysiatrille, joka laittoi tiedon terveyskeskukseen ja käski mun varata ajan lääkärille. Voi siis olla, että raudat täytyy leikata jalasta ulos. Se ois kyllä aika hyvä juttu! Lääkärikäyntiä odotellessa siis. Samalla aion myös kysellä hoitokeinoja olkapään vaivaan, josko levon lisäksi olis jotain muita helpottavia juttuja. Fyssari käski ottaa yhteyttä, jos oireet pahenee, mutta tällä hetkellä tuntuu, etten uskaltais kyllä tehdä edes kuminauhajumppaa ettei vaan pääsis pahemmaksi.

DSC_0156

Ei nää oireet fyysisesti nyt niin pahoja ole, mulla on kuitenkin aika korkea kipukynnys. Henkinen puoli taas meinaa olla välillä niin lujilla, voi että mua meinaakin välillä turhauttaa aika paljon. Ei vaan meinaa pää kestää, siksi olenkin sortunut monesti treenaamaan, vaikka olisi pitänyt levätä ja joutunut taas kärsimään seurauksista. Mulla on niin kova vimma päästä kehittymään crossfitissa kun tuntuu, että oon junnannut paikallani niin kauan. Mutta ei se varmaan auta kun levätä nyt vaan. Toki tiedän, että ihmisillä on pahempiakin ongelmia, mutta valehtelisin aika paljon jos sanoisin, ettei tämä ärsytä yhtään.
Selkä ja kantapää alkaa olemaan jo paremmassa kunnossa, mutta olkapäävaiva on vasta aluillaan ja kaipaa nyt kipeästi kunnon lepoa. Muuten olisin ihan sujut asian kanssa, mutta kun moni alakropankin liike tarvitsee käsiä. Mavet, kyykyt, rivet, tempaukset… Jos voisin tehdä edes riveä ja tempausta, niin pärjäisin. Mutta ei, ei ainakaan vielä. Eli crossfit pitäis nyt pistää muutamaksi viikoksi kokonaan sivuun.

Pitää vain malttaa levätä. Kunnolla.

~ Amanda