Liikuntaneuvojan koulupäivät kuvina

Huh, viikonloppu on ollut täynnä tekemistä, ja hyvä niin. Oon nähnyt kavereita oikeen kunnolla ja nyt on kyllä todella paljon energiaa aloittaa uusi viikko 🙂

Meidän piti viime viikolla tehdä työ omasta oppimisesta 3 viikon liikunnanohjausjakson ajalta. Mä toteutin ton työn kuvina, ja ajattelin laittaa kuvat myös tänne. Kuvat kertoo aika paljon siitä, millasta on opiskella tätä alaa. Toki en voi sanoa olevani mikään koulupäivien kulun asiantuntija muutaman viikon perusteella, mutta kyllä tässä jonkunlaisen kuvan on jo saanut mitä liikuntaneuvojaksi opiskelu on.

IMG-20150923-WA0017

Ylläoleva kuva on lasten yleisurheilukarnevaaleista. Käytiin ennen tapahtumaa muutaman kerran kaikenlaisia leikkejä ja vähän yleisurheilulajien tekniikoita läpi pienissä ryhmissä vanhempien opiskelijoiden kanssa.

IMG-20150922-WA0024

Järkättiin myös päiväkotilaisille tapahtuma, jossa meillä oli erilaisa pisteitä. Niissä leikittiin, temppuiltiin ja suoritettiin ratoja. Lasten ohjaus ei kyllä oo silleen mun juttu, vaikka oonkin tottunut olemaan lasten kanssa. On se silti ihan kivaa, ja yleensä koululaiset on paljon pahempia ohjata. Näin pienet tottelee vielä aika hyvin, mutta koululaiset osaa jo pistää aika taitavasti hanttiin jos ei nappaa.

Vanhusmuistiinpanot

Nää kuvat tuleekin hyvässä järjestyksessä, koska yleensä aamupäivällä käydään noita käytännön juttuja ja iltapäivällä istutaan koulun penkillä. Muistiinpanojakin on tullut kirjoteltua muutama sivu, mutta aika vähän käydään mitään tällasta mitä näissä musitiinpanoissa. Yleensä käydään jotain juttuja, jotka tuntuu jopa vähän turhilta tai suunnitellaan tulevia ohjauksia/tapahtumia. Ei mitään kovin rankkaa kuitenkaan siis 😀

Tuntisuunnitelma

Oon oppinut jotenkuten tekemään tuntisuunnitelman! 😀 Niitä ollaan tehnty jonkin verran ja toteutettu myös käytännössä.

Käsilläseisonta

Ja käsilläseisontaa… 🙂 Tätä oon tehnyt eniten iltaisin kouluajan ulkopuolella, mutta meillä on aamuisin kymppiklubit, joista voi valita kehonhuollon, -hallinnan, kuntosalin, palloilun tai kestävyysliikunnan. Käsilläseisontaakin pääsee siis treenaamaan tonne kehonhallintaan jos haluaa.

Sellasta oon touhuillut viimiset kolme viikkoa 🙂 Ensi viikolla alkaa liikuntaneuvonta.

~ Amanda

amandasilver

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta