Terveellinen mysli herkkävatsaisille

Luonnonjogurtti on noussut viimeaikoina mun lemppari aamu-/välipalaksi. Mä en kuitenkaan yhtään tykkää syödä jogurttia löysänä litkuna eli pelkkänä jogurttina tai edes vain kevyesti höystettynä, vaan sen on oltava hieman löysää massaa (kuulostaapa herkulliselta, haha). Tällaista saan, kun lisään sekaan kaikkea mitä kaapeista sattuu löytymään; pähkinöitä, marjoja, mysliä, hedelmiä, superfoodeja… Yksi juttu, jota pitää kuitenkin aina olla, on mysli. Se viimeistään takaa vähän jämptimmän rakenteen, ja on tietysti myös älyttömän herkullista.

Syön normaalisti kaupan valmiita myslejä, tosin muromyslit jäävät suosiolla muille. Eli vähän niitä terveellisempiä vaihtoehtoja. Välillä on kuitenkin kivaa ylittää aita vähän korkeammalta ja valmistaa mysli itse. Näin siitä saa juuri sellaista kuin haluaa, eli HYVÄÄ!

Tämän myslin yritin tehdä vähän vatsaystävällisemmäksi, siksi kuivatut hedelmät jäivät pois ja tilalle laitoin kuivattua mansikkaa. Pois noita makeita sattumia ei missään nimessä voi jättää, koska makea = hyvänmakuinen 😀 Määriä en tajunnut laittaa ylös, mutta varmasti hyvää mysliä saat, kun heittelet juttuja makusi mukaan.

VATSAYSTÄVÄLLISEMPI MYSLI
Paahdettuja kaurahiutaleita
Maissilastuja (corn flakes)
Kuivattua mansikkaa
Saksanpähkinöitä
Pinjansiemeniä

Nauti!

~ Amanda

 

amandasilver

2 vastausta artikkeliin “Terveellinen mysli herkkävatsaisille”

  1. Hei pitääpä kokeilla 🙂 Kuivatitko itse mansikat vai ostitko kaupasta, meinaan en oo varmaan koskaan nähny pelkkää kuivattua mansikkaa kaupassa ? 😀

    • Ostin ihan kaupasta, S-marketista muistaakseni! 🙂 Ja löysin ne hyllystä, jossa oli pähkinät, kuivatut hedelmät jne.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta