7 kikkaa, joilla motivoit itsesi kehonhuollon pariin

Kävin tänään jäsenkorjaajalla, ja sain jälleen kuulla olevani aika jumissa. Ei ihme jos kroppa krakaa kun oon niin rautakanki. Aina mä päätän huoltaa kroppaani paremmin, mutta jaksan korkeintaan viikon. Nyt mun olis kuitenkin saatava itseni jollain tapaa motivoitumaan, koska ensi viikosta eteenpäin varaa pahempiin kipuiluihin ja rajoitteisiin ei oikein ole. Ehkä jo koulun hyvät puitteet motivoisivat? Ihme, ettei jo itse jumit ja kolotukset ole saaneet mua huoltamaan kehoa enemmän.

110

Ajattelin listata muutaman jutun, joiden avulla itsensä saa (toivottavasti) paremmin raahattua huoltohommiin.

  1. Tee kehonhuollosta rutiini. Laita herätyskello soimaan joka aamu 15 minuuttia aiemmin, ja aloita päivä herättelemällä lempeästi kehoa venyttelemällä, joogaamalla tai rullailemalla.
  2. Merkitse kalenteriin kehonhuoltopäivät. Päätä myös, mitä teet ja kuinka kauan.
  3. Ilmoittaudu kehonhuoltotunneille. Ilmoittautuminen on usein aika helppoa ja nopeaa ja kun se on tehty, on pakko vain mennä. Voit myös sopia kaverin kanssa venyttelytreffit.
  4. Aseta tavoite. Tavoite voi olla vaikkapa ”huollan kehoani venyttelemällä/foamrullailemalla/joogaamalla/joku muu? 30 minuuttia joka päivä” tai ”saan spagaatin jouluun mennessä”.
  5. Palkitse itsesi. Kun olet huoltanut kehoasi asettamasi tavoitteen mukaan vaikkapa kuukauden, hemmottele itseäsi esimerkiksi hieronnalla tai uudella joogamatolla. Myös urheiluvaatteet toimivat monilla!
  6. Käytä jälleen YouTubea hyväksesi. Se on pullollaan jooga- ja venyttelyvideoita. Myös esimerkiksi yoogaiasta olen kuullut paljon hyvää.
  7. Mieti, kuinka paljon hyödyt edes pienestä kehonhuoltohetkestä. Kroppasi voi paljon paremmin; jumit helpottavat, loukkaantumisriski pienenee, treenitehot kasvavat ja mielikin voi paremmin. Ja tätähän listaa voisi jatkaa vaikka kuinka!

Millä motivoitte itseänne kehonhuollon kanssa?

~ Amanda

amandasilver

3 vastausta artikkeliin “7 kikkaa, joilla motivoit itsesi kehonhuollon pariin”

  1. Mulle kehonhuolto on samanlainen tapa kuin luikunnan harrastaminen tai hampaiden pesu. Venyttelyä tulee siis tehtyä joka ilta ennen nukkumaanmenoa n.20minuuttia. Olen huomannut kuinka se rentouttaa kehoa ja on myös syvän uneni salaisuus😊. Aamulla en pystyisi venyttelemään sillä olen superkankea siloin😀.

    Muuten käyn joogassa säännöllisen epäsäännöllisesti ja salitreenin jälkeen avaan yläkroppaa kepin avulla. Myös foamroller löytyy kotoa, aivan loistoväline😊

    • Vautsi, en voi kuin nostaa hattua! 🙂 Foamroller ja jumppakeppi ovat mullekkin tuttuja, niitä tulee usein käytettyä ennen crossfittreeniä. Myös kotoa löytyy pari foamrolleria, hierontapalloja ja vaikka mitä, mutta nekin täytyisi kaivaa esille hieman useammin kuin 1-2 viikon välein…

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta