Järjestä itsellesi treenipäivä

Kesäisin on kivaa pitää päiviä, jolloin treenaa kuin hullu sika (ja syö vähintään yhtä paljon). Eilen taas päätin tehdä niin, ai että välillä on kivaa viedä kroppaa vähän erilailla äärirajoille. Päivää kannattaa suunnitella vähän etukäteen, jotta saa treenit ja ruokailut ajoitettua viisaasti.

 

PÄIVÄN TREENIT JA RUOKAILUT

Pieni aamu-uinti.

Aamupala: Kaurapuuroa mausteilla ja voisilmällä, munakas, paprikaa.

30 min ulkotreeni koko kropalle.

Lounas: Lohta, perunoita, valkokastiketta, kasviksia.

30 min supertehokas porrastreeni Täyttömäessä.

Välipala: Kerrosrahkaa, banaani.

Päivällinen: Kanaa, paistettuja kasviksia, riisikakkuja + margariinia + juustoa.

1h kävelylenkki.

Kauraleipä + margariinia + juustoa, banaani, hieman lohta.

35 min venyttely/foamrullailu.

Maustamatonta jogurttia, mysliä, banaania, riisikakkua + margariinia + juustoa.

Mulla oli koko päivän ihan jäätävä nälkä, vaikkei noita treenejä mitenkään superpaljoa ollut, niin kyllä tunsi että kroppa teki töitä! Muutenkin viimeaikoina on tuntunut, että aineenvaihdunta on aika mukavasti käynnissä kun koko ajan on nälkä. Varsinkin aamupalalla ei mikään riitä, syön usein maitoon tehdyn puuron marjojen kera ja päälle vielä munakkaan, mutta parin tunnin päästä alkaa jo maha kurnia.
Tänään kyllä tunsi tehneensä, aika moni paikka on enemmän tai vähemmän hellänä. Huomenna tilanne tyypillisesti pahempi 😀

Jos haluatte järkätä itsellenne treenipäivän, niin treenejä ei kannata olla kuitenkaan ihan överisti. Katsokaa realistiset määrät ja tehkää päivä omaan kuntotasoonne sopivaksi, tarkoitus on pitää hauskaa vaikka totta kai rankkaa saa olla! Seuraavana päivänä kannattaa levätä ja yöllä nukkua hyvin, jotta kroppa palautuu kunnolla. Myös ruokailuun kannattaa kiinnittää huomiota, tällainen rutistus luonnollisesti kuluttaa aika paljon energiaa ja hyvin syömällä jaksaa treenata paremmin.

Panostakaa myös mieluummin laatuun kuin määrään. Vaikka mullakaan ei liikuntaa kertynyt päivälle ”kun” reilu kaksi ja puoli tuntia, niin en pahemmin lepäillyt suoritusten aikana. Tänään kävin itseasiassa tekemässä vielä päivän treenin salilla, tunnustan 😀 En tiedä oliko fiksuin veto, koska ennen treenejä kroppa tuntui vähän siltä, että kaipais lepoa. Sitä paitsi viime viikolla unohdin pitää lepopäivän…? En kuitenkaan malttanut olla menemättä ja treenin jälkeen olo oli hyvä ja energinen, joten ehken mä tehnyt mitään kauheen pahaa. Oon näköjään paraskin paasaamaan palautumisesta, mutta lupaan ettei tää palauttelun laiminlyönti oo kovin yleistä mulla 😉

~ Amanda

amandasilver

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta