Puolapuutreeni ja -arvonta

Sain kuntokauppa.filtä testiin puolapuut. Puolapuut, välineen, joka on löytynyt kaikkien koulujen liikuntasaleista jo iät ja ajat. Ehkä myös vähän aliarvostettu laite, niistä on oikeesti aika moneksi! Koko kropan saa treenattua kätevästi pelkkiä puolapuita käyttäen ja nyt jaankin teille treenin jossa sai kivasti hien pintaan ja sykkeen nousemaan. Tehkää mahdollisimman reippaasti, mutta säilyttäkää puhdas tekniikka.
Osa kuvista on aika huonoja, joten lukekaa myös nuo tekstit, ettette tee vahingossa väärin 🙂

                                                                                                                                                                           

PUOLAPUUTREENI

1. Patteri: jalat (toista 2 kertaa)

????????????????????????????????????

ASKELKYYKKY TOINEN JALKA PUOLALLA
x 10/puoli

Aseta toinen jalka puolalle ja astu toisella jalalla iso askel eteen. Kun kyykkäät alas, varmista, ettei polvi mene nilkan yli.

????????????????????????????????????

POHJELIIKE
x20

Astu puolalle. Vie kantapäät ensin lattiaa kohti, jolloin pohkeissa tuntuu pieni venytys. Lähde sen jälkeen varvistamaan ja tee ylhäällä pieni pito.

????????????????????????????????????

DSC_0023
PUOLALLE NOUSU YHDELLÄ JALALLA
x15/puoli

Aseta toinen jalka puolalle ja ota käsillä kiinni ylemmistä puolista. Ponnista jalka suoraksi ja laskeudu hallitusti alas. Mitä korkeammalle astut, sitä tehokkaampi liike on.

????????????????????????????????????

PUOLIA VASTEN ISTUMINEN
40sek

Asetu istumaan puoli vasten niin, että jalat ovat 90 asteen kulmassa. Pysy asennossa.

Patteri 2: keskivartalo (toista 2 kertaa)

????????????????????????????????????

JALKOJENNOSTO
x8

Roiku ylimmässä puolassa ja nosta jalat vaakatasoon tai niin ylös kuin saat. Pidä hetki ja laske hallitusti alas.

DSC_0027

SIVULLE VIENTI ROIKUNNASSA
x8/puoli

Roiku ylimmästä puolasta ja vie jalkoja keskikroppaa taivuttamalla sivusuunnassa niin pitkälle/ylös kuin saat. Tee liike rauhallisesti.

????????????????????????????????????

DSC_0029

VATSARUTISTUS JA KIERTO JALAT PUOLILLA
x5

Mene lattialle makaamaan ja nosta jalat puolille. Rutista itsesi vatsoilla ylös niin, että kyynärpäät koskettavat polvia. Laskeudu alas ja toista sama niin, että tällä kertaa viet vastakkaisen kyynärpään vastakkaiseen polveen kiertämällä kroppaa. Toista vielä toiselle puolelle. Tee yhteensä 5 settiä.

DSC_0031

KÄDEN OJENNUS
x10/puoli

Nosta jalat puolille ja pidä kädet suorina lattiassa. Nosta käsiä vuorottain hallitusti ylös. Tässä liikkeessä on tärkeää pitää paketti kasassa ja huolehtia, että kroppa pysyy suorana.

Patteri 3: kädet (toista 3 kertaa)

DSC_0032

LEUANVETO
Normaalileuoissa maksimitoistot, avustetuissa x3-5

Roiku ylimmässä puolassa ja nosta itsesti hauiksia ja yläselän lihaksia käyttäen ylös. Laskeudu hallitusti alas. Jos et vielä saa yhtään leukaa, voit tehdä toistot negatiivisina, jolloin kiipeät ylös ja laskeudut käsien varassa roikkuen hallitusti alas. Jos omistat kuminauhan, voit myös käyttää sitä.

DSC_0033

PUNNERRUS JALAT PUOLALLA
x10

Aseta jalat puolalle ja laita kädet suorina lattiaan hartioita leveämpään asentoon. Koukista kädet ja laske hallitusti rintaa kohti lattiaa. Taaskin supertärkeää pitää paketti kasassa, kroppa pysyy suorassa ja vatsalihakset tiukkoina.

DSC_0034

OJENTAJADIPPI
x12

Ota käsillä tukeva hartian levyinen ote puolapuista. Lähde punnertamaan käsillä alas kohti lattiaa. Älä päästä itseäsi ihan alas asti. Punnerra ylös suorille käsille ja aloita uusi toisto. Jalat pysyy suorina, kantapäät lattiassa.

                                                                                                                                                                           

Joku onnekas saa nämä monipuoliset puolapuut itselleen, arvon teille yhdet tällaiset. Olet mukana arvonnassa kommentoimalla tähän postaukseen monellako arvalla osallistut (saa myös antaa palautetta, kertoa postausehdotuksia jne, niitä on aina niin kiva saada!). Muista liittää sähköpostiosoitteesi mukaan. Voit myös osallistua sähköpostitse ([email protected]).
Toisen arvan saat, jos tykkäät blogistani Facebookissa (seuraajaksi pääset tästä).

Osallistuminen alkaa nyt ja päättyy 17.5. 

Arvonta on päättynyt.

*Yhteistyössä kuntokauppa.fi.

~ Amanda

amandasilver

59 vastausta artikkeliin “Puolapuutreeni ja -arvonta”

  1. Osallistun kahdella arvalla :D.. kävin tykkäämässä ja seuraamassa blogiasi Facebookissa :). Näyttää hyvältä ja monipuoliselta treeniltä, joka onkin juuri helppo tehdä ihan kotosalla tai mökkeillessä :D, itseltäni ei puolapuita löydykään, mutta tässähän ne voisi vaikka vahingossa voittaakin.
    Kyllähän samantapaisen treenin pystyy onneksi jotenkin tekemään muunlaisiakin kalusteita käyttämällä (portaat, tuoli, ym… ), Mutta puolapuilla varmasti paljon paremmin ja helpommin.

  2. Hei mahtava postaus! Täytyy ehdottomasti kokeilla! Lähinnä tullut vain venyteltyä puolapuissa aikaisemmin!
    En ymmärtänyt tuota ”monella arvalla olet mukana”-kohtaa, mutta arvonnassa mukana! 😀

    Hauskaa viikon jatkoa! (:

    • Yhden arvan saat pelkästään kommentoimalla, kaksi arpaa tykkäämällä blogistani Facebookissa:)

    • Siis kommentoinnin lisäksi tykkäämällä. 🙂

  3. Yksi arpa 🙂 Olispa hienoo voittaa tommoset puolapuut! En oo tajunnutkaa, että niitäki voi hyödyntää treenissä noinkin monipuolisesti!

  4. 2 arvalla mukana. Tulee kyllä ihan ala-asteen jumppatunnit mieleen puolapuista monipuolinen treeniväline näin aikauisenakin

  5. osallistun yhdellä arvalla. Mukava postaus tämä, yllättävän monipuolisen treenin saa puolapuilla.

    Tekisitkö trx naruille kanssa samanlaisen treeni postauksen?

  6. Hei nää olis ihan mahtava lisä kotikuntosaliin ja lapsetkin varmasti tykkäisivät! Olispa mahtavaa voittaa nämä! Kävin tykkäämässä blogistasi facessa joten kahdella arvalla mukaan lähdetään!

  7. Vouvou! Todella tykki treeni näkyis olevan! Aika monipuoliset on kyllä vanhat kunnon puolikset!
    Ja mun arpalukumäärä on 2!

  8. Osallistun kahdella arvalla 🙂 olen vasta alkanut lukea blogiasi, mutta vaikuttaa todella piristävältä ja motivoivalta!

  9. Yhdellä arvalla, osuu jos on tarkotettu mun rakkaiksi nuo! Ei vitsit, mahtava idis hankkia puolapuut kotiin, ne menee persoonallisesta koriste-esineestäkin, kun ei ole treeni käynnissä! Ihan loistava! Tsemppiä treeneihin! :–)

  10. Kivat sivut sinulla! Ajankohtaista ja mielenkiintoista materiaalia. Puolapuut ois aika kivat 🙂
    Jatkaa samaan malliin! Tsemppiä Apa!

  11. Mahtava arvonta! Mukana kahdella arvalla 🙂 Kiitos kivasta blogista ja toiveena lisää ruokajuttuja, reseptejä, ruokapvkirjoja ja sen semmoista!

  12. Hyvä postaus ja mukava blogi muutenkin!! Olen mukana kahdella arvalla. 🙂

  13. Eikä vähän ois makeeta kun ois puolapuut kotona! Kiitos tosi kivan olosesta treeniohjelmasta, kokeilen kyllä jos onni suosii. Olen mukana yhdellä arvalla. Kivaa kevättä! 🙂

  14. Yhdellä arvalla mukana 🙂 puolapuut on nykyään liian aliarvostettu liikuntaväline, vaikka se on tosi monipuolinen! Tosi hyviä vinkkejä liikkeistä 🙂

  15. Yhdellä arvalla haha vihdiinkin joku arpoo treeni välineitä haha olis kyllä magee omistaa puolapuut ja leikkiä apinaa jokailta haha :))

  16. Kahdella arvalla minäkin mukana. Olipa kiva postaus ja monipuolinen treeni, jonka saisi kotona tehtyä, jos tuon arvonnan voittaisi! 🙂

  17. 1 voitto, 1 arpa 🙂 Puolapuutreeni vaikuttaa hauskalle ja tehokkalle! Tätä olisi kiva päästä kokeilemaan! Toivoisin postausta näin lämpiminen ilmojen tullessa ulkona tehtävistä treenistä; mitä liikkeitä voisi tehdä ilman apuvälineitä esim lenkin yhteydessä.
    Hyvä blogi 🙂

  18. Osallistun yhdellä arvalla! Puolapuut sopis hyvin lastenhuoneeseen 🙂

  19. Kaksi arpaa.
    Kiva ja erilainen kirjoitus treenistä. Harvemmin tulee ajatelleeksi, että tuota voisi käyttää näinkin monipuolisesti.

  20. Yhdellä arvalla mukana. Hyviä liikkeitä puolapuille ei osa tullut edes mieleenkään. Omat muistot ovat siis lähinnä juuri koulun liikuntatunnilta. Omat puolapuut olisivat kivat ja uskon että lapsetkin tykkäisi 🙂

  21. Osallistun kahdella arvalla! 🙂
    mun omalta kotisalilta puuttuu nuo, ja juuri kun olen aloittanut calisthenics/street workout harrastuksen niin tossa ois mahtava treeniväline kaikkiin temppuihin.
    blogin suhteen on mun mielestä kiva lukea ruoka/välipala vinkkejä sekä videoita esim treeneistä 🙂

  22. Osallistun yhdellä arvalla. Oon haaveillu puolapuista jonkun aikaa. Itse vois tehdä niissä vaikkapa noita ylläolevia liikkeitä ja lapset pääsisi telmuamaan niissä sitten omiaan.

  23. Yhdellä arvalla mukana! Oon tajunnut puolapuiden monipuolisuuden treenivälineenä vasta ihan viime aikoina, niiden avullahan pystyy tekemään vaikka mitä, koko kroppaa rasittavia liikkeitä. Olispa mahtavaa joskus omistaa ihan omat puolapuut! :—)

  24. Mukana yhdellä arvalla. Puolapuut olisivat ihan mahtavat kotitreenaukseen!!!

  25. Tosi kiva postaus ja hyvät kuvat. Mukana arvonnassa kahdella arvalla.

  26. Yksi arpa ja todellakin tulisi käyttöä, koska lapsetkin varmasti riemastuisivat näistä!

  27. Yhdellä.
    Kerrankin joku keksinyt käyttöä puolapuille. Liikuntaväline joka löytyy joka ikisestä koulusta ja joilla ei koskaan tehty mitään 😀

  28. Mahtavia treenivinkkejä! Nyt alkoi kyllä himottamaan omat puolapuut kotona! 🙂 Kiitos tästä postauksesta!

  29. Yhdellä arvalla osallistun, ja postaustoiveena on kaikki ruokaan ja syömisiin liittyvät! Eli esim reseptejä ois kiva saada vielä lisää! 🙂

  30. Näyttääpä kivalle! Osallistun yhdellä arvalla sun blogi on muutenkin tosi hyväntuulinen, tätä on aina kiva lukee!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta