Kevyemmät grillibileet

Huuh, tulin just 45min pyörälenkiltä, oon niin mielissään mun uudesta harrastuksesta. 🙂 En oo vähään aikaan harrastanut ”kunnon” aerobista, en muistanutkaan kuinka hyvä fiilis siitä tulee! Mulla meinas ennen lenkkiä pyöriä päässä muutaman tekosyyt; oon tänään jo polkenut työmatkoja ja taivaskin on aika tumma. Kannatti kuitenkin lähteä; sää kirkkeni melkein heti kun pääsin satulaan ja fiilis oli loistava!

Mutta otsikkoon 😀 Grilliruoka kuulostaa äkkiseltään aika epäterveelliseltä (etenkin suolaiselta ja rasvaiselta), mutta herkullisen grilliruuan saa tehtyä myös terveellisesti. Viikonloppuna mulla oli jotenkin niin kesäinen fiilis, että halusin kokata lounaaksi grilliruokaa. Osaamattomuussyistä jouduin tyytymään sähkögrilliin, joka ei ole läheskään yhtä kiva kuin oikea grilli, mutta ruoka oli silti superhyvää!

Mä oon rakastunut kokkailuun, sillä saa tylsät vapaapäivät kulumaan vähän nopeammin, hehe 😀 Siispä tein nytkin ruokaa montaa eri sorttia, kaikille jotakin. Grilliin laitoin maissia, kanaa, kasvisvartaita ja makkaraa (joka ei tosin kuulu näihin kevyisiin herkkuihin omasta lautasesta puhumattakaan :D). Uunissa tein vielä lohkoperunoitat (joista tuli superhyviä ja rapeita!) sekä porkkanaranskiksia. Päälle vielä tuore salaatti ja lounas oli syömistä vaille valmis.

GRILLIIN

Kasvisvartaat:
Kirsikkatomaatteja
Kesäkurpitsa

Kana:
Kanafileitä
Suolaa

Maissi:
Suolaa
Tilkka juoksevaa margariinia

(Makkaraa)

UUNIIN:

Porkkanaranskikset:
Porkkanoita
Suolaa
Oliiviöljyä

Kuori ja pilko porkkanat, lisää suola ja öljy. Paista 270 asteessa n. 15-20min pellillä leivinpaperin päällä.

Lohkoperunat:
Perunoita
Öljyä
Suolaa

Laita uuniin 225 asteeseen. Puolen tunnin jälkeen kovenna lämpötila 270 asteeseen ja anna olla vielä n. 5-10min.

SALAATTI
Salaattia
Paprikaa
Kurkkua
Tomaattia

DSC_0003

DSC_0019

DSC_0016
Mestarikokki jättää ruuat raaoiksi? Ehh… 😀

DSC_0035

DSC_0043 DSC_0044 DSC_0045 DSC_0050

Iso osa annoksen energiasta tuli kasviksiin lisätyistä rasvoista, joten niitä vähentämällä ruuasta saa vieläkin kevyempää. Yritin huvikseni vähän laskeskella mun annoksen energiamääriä ja sain tulokseksi reilu 400kcal.
Iso osa annoksen energiasta tuli kasviksiin lisätyistä rasvoista, joten niitä vähentämällä ruuasta saa vieläkin kevyempää. Yritin huvikseni vähän laskeskella mun annoksen energiamääriä ja sain tulokseksi reilu 400kcal. Ei paha!

Joko te ootte korkanneet grillikauden?

~ Amanda

amandasilver

2 vastausta artikkeliin “Kevyemmät grillibileet”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta