Kesäkuntoon 2015

Tällä hetkellä aika monen tavoite on olla hyvässä kunnossa kun rantakausi alkaa. Viimeksi tänään tuolla ulkona satoi lunta, joten vielä on ihan hyvin aikaa tehdä muutoksia kohti terveellisempää elämäntapaa ja parempaa oloa. Ja sitä bikinikroppaa 😀

Remember that for optimal health, your body needs: …Respect & Care (time/attention; be grateful for and enjoy taking good care of your body)-Love it! …Proper Nutrition (what goes into it; eat lots of fresh veggies & fruit)-Eat well & Fuel it! (remembering to hydrate with clean water often) …Regular Exercise (motion/use)-Move it! And, …Adequate Sleep (break periods)-Rest it! Follow this proven recipe for increasing your health, vitality, and well-being. PASS IT ON!
Kuva: pinterest

Tämä piirakka on mun mielestä aivan loistava! Sieltä löytyy vähän enemmänkin kun vain liikunta ja ruokailu, näin sen kuuluukin olla. Kaikki lähtee tuolta ylhäältä, onnellisuudesta. Se kuuluu jokaiseen noista laatikoista, vaikuttaa kaikkiin osa-alueisiin ja muut osa-alueet vaikuttavat siihen. Tehkää kaikista noista piirakan viipaleista mahdollisimman sopivia itsellenne ja nauttikaa niistä. Älkää olko liian ankaria 🙂

Vaikka muutkin osa-alueet piirakasta ovat korvaamattoman tärkeitä kun halutaan muutosta parempaan, käyn nyt vain nuo perus ruoka- ja liikuntajutut tarkemmin läpi.

DSC_0221 – Kopio

Ruokailussa ei todellakaan tarvitse mennä millään tylsällä mauttomalla linjalla, kuten usein terveellinen ruokavalio saatetaan mieltää. Ruokia kannattaa vaihdella; keittoja, uuniruokia, kastikkeita… Pienillä jutuilla saa jo paljon aikaan; vaihda kerma maitoon tai tomaattimurskaan, valkoinen pasta/riisi täysjyvätuotteisiin, vehnäleipä ruisleipään, karkit kasvistikkuihin ja dippiin…

Liikunta

Mun mielestä liikunnassa on tärkeää, että se on kivaa, etenkin, jos liikunta ei ole vielä elämäntapa. Vaikka laitoin tuohon kuvaan 3-5 tuntia viikossa, riittää vähempikin aluksi. Kannattaa vähitelleen totuttaa itsensä liikkumaan, lisätä liikuntakertoja ja treenin kestoa hiljalleen. Jo pienikin hikoilu piristää todella tehokkaasti ja saa kropassa toivottuja muutoksia aikaan. 15 minuuttia päivässä on jo hyvin!
Jos taas liikuntaan on tottunut ja sitä tulee harrastettua säännöllisesti, niin hyvä 🙂 Tässä tilanteessa liikuntaa ei tarvitse välttämättä lisätä, riittää kun tarkistaa liikunnan monipuolisuuden ja tosiaan nuo ruokajutut kuntoon.

Huom! Nämä kaikki asiat joita listasin, ovat karkeita suosituksia (vai miten se nyt sanotaan) jotka käyvät useimmille. Soveltakaa neuvoja itsellenne sopiviksi 🙂 

~ Amanda

amandasilver

2 vastausta artikkeliin “Kesäkuntoon 2015”

    • Kiitos! Hyvä, tarkoitus olikin pitää tämä yksinkertaisena 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta