Kovaa treeniä – 5 selviytymisvinkkiä

Pari viikkoa sitten mun viikonloppu meni aika pitkälle treenatessa. En yleensä vedä tällasia settejä, mutta saamaton kun olen, niin olin tosiaan jättänyt blogihommat viimetinkaan… Mutta ei se mitään, intensiivisemmät treenijaksot on kivaa vaihtelua!

En suosittelisi treenaamaan normaalisti näin paljoa, mutta toki välillä on kiva sporttailla sydämensä kyllyydestä 😀 Ja voihan tällaisia tilanteita tulla eteen myös ”pakosta”, vaikkapa kisoissa tms. Ilman valmistautumista ei ainakaan tottumattomana kannata lähteä rehkimään, tässäpä siis muutama vinkki, jotka kannattaa huomioida ko. tilanteessa:

  • Huolehdi jo pari päivää ennen koitosta, että saat tarpeeksi energiaa. Katso, että hiilihydraatteja, proteiinia ja hyviä rasvoja tulee tarpeeksi. Laihdutusaikeet kannattaa haudata rutistuksen ajaksi ja syödä energiaa suunnilleen sen verran mitä kuluttaa, jotta kroppa jaksaa. Ainakaan suurta energiavajetta ei kannata ottaa!
  • Syö kunnon ruokaa. Kroppa ei saa tarvitsemiaan vitamiineja ja ravintoaineita epäterveellisistä herkuista. Toki niitäkin voi syödä, ei se kiellettyä ole, mutta kunnon ruuan lisäksi ja kohtuudella.
  • Juo runsaasti vettä. Nesteytys vaikuttaa merkittävästi jaksamiseen.
  • Nuku paljon! Mene aikasin nukkumaan ja nuku n. 10 tuntia tai niin kauan kuin unta riittää.
  • Huolla kehoa ja rentoudu; venyttele, joogaa, sauno, makaa sohvalla tai piikkimatolla, foamrullaile lihaksia, ota päiväunet… Ennen koitosta ja sen jälkeen kannattaa myös pitää vähintään yksi lepopäivä.

~ Amanda

amandasilver

2 vastausta artikkeliin “Kovaa treeniä – 5 selviytymisvinkkiä”

  1. En tiedä oletko aikaisemmin jossain postauksessasi kertonut että kuinka päädyit bloggaamaan fitfashionille? Eli siis haitko itse vai pyydettiinkö sua kyseiseen portaaliin? 🙂

    • Joo kerroin ennen siirtoa, mutta siis muhun otettiin sieltä yhteyttä ja pyydettiin mukaan 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta