Porrastreeni täyttömäellä

Käytiin mun äitin ja siskon kanssa viikko sitten lauantaina vetämässä reilu puolen tunnin porrastreeni Täyttömäellä Helsingin Malminkartanossa. Askelmia portaikossa on 426 ja nousu on n. 90m (mikäli Wikipediaan on siis luottaminen). Ravattiin noi rappuset neljästi ylös ja voin sanoa, että kyllä tuntui! Syke kohosi välillä ihan hullun korkealle ja treenin jälkeen jalat täristen raahauduttiin autolle.

Seuraavana päivänä kun nousin sängystä, noh, voin sanoa, että kyllä tuntui. Varsinkin pohkeissai! Kipu koveni siitä vielä seuraavan parin päivän ajan ja varsinkin aamuisin kun nousin ylös, kävely oli aina vaivalloista linkuttamista. Kipu hellitti muutaman päivän jälkeen, kun uskaltauduin kipeine koipineni tehdä pari kävelylenkkiä. Mutta kuten oon ennenkin sanonut, rakastan tota tunnetta. Tietää tehneensä 🙂

www.paikkaoppi.fi

Noissa portaissa voi tehdä muutakin kun vain hölkötellä/kävellä ylös. Voi vaikka loikkia joka toisen rappusen ekat sata porrasta (osa portaista on numeroitu), toiset sata kävellä tai hölkötellä rauhallisesti, kolmannet sata askelkyykätä joka toiselle tai kolmannelle portaalle ja loppumatkan spurtata täysillä. Näin myös joidenkin hyppivän noita tasajalkaa, hyvä idea siinäkin!

Kannattaa ehdottomasti käydä tuolla treenaamassa jos asuu täälläpäin tai jos joskus tulee menoa Helsingin suunnalle! Ainot myös itse mennä ehdottomasti uudelleen 🙂

~ Amanda

amandasilver

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta