Viikon treenit päivä 4: mäkitreeni

Torstaina on luvassa mäkitreeni! Näitä tuli ennen tehtyä liian vähän, mutta nyt oon alkanut tehdä mäkitreenejä enemmän. Mäkitreenihän on hyvää intervallia ja mäestä saa vielä lisää tehoja. Jalkalihakset pääsevät hyvin töihin ja syke nousee kunnolla.

DSC_0172

Valitse mahdollisimman pitkä ja jyrkkä mäki. Jos valikoimaa on paljon, mäen hyvä pituus voisi olla vaikkapa 200 metriä.

  1. Ennen treeniä lämmittele huolellisesti hölkkäilemällä noin 10 minuuttia. Voit myös tehdä muutaman kyykyn, jotta lihakset lämpenevät kunnolla ja säästytään loukkaantumisilta.
  2. Juokse mäki ylös niin kovaa kuin pystyt ja tule kävellen tai rauhallisesti hölkäten alas. Toista 10 kertaa.
  3. Loppuverryttelyksi sopii 10 minuutin kävely tai hölkkä, jonka jälkeen voi vielä tehdä lyhyet venytykset jaloille.

Jos läheltä ei löydy hyvää mäkeä, tee treeni juoksumatolla kaltevuutta säädellen tai normaalina intervallitreeninä juosten. Tällöin juokse 30 sekuntia niin kovaa kuin pystyt ja kävele tai hölkkää rauhallisesti minuutin ajan. Toista 10 kertaa.

Ps. Kävin viime lauantaina Täyttömäellä Helsinkin Malminkartanossa juoksemassa niitä rappusia. Jos siis teillä on mahiksia päästä sinne, niin menkää! Tosta treenistä tulee postaus vähän myöhemmin. 🙂

~ Amanda

amandasilver

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta