Viikon treenit päivä 3: kehonhuolto

DSC_0105

Nyt kun ollaan treenattu edellisinä päivinä koko kropan lihaksia, niin on aika ottaa kolmas päivä vähän lunkimmin. Keskiviikkona on vuorossa vähintään 30 minuuttia venyttelyä tai joogaa.

Olen ymmärtänyt, että venyttely on aika monen mielestä tylsää puuhaa. Joo on se ehkä vähän, mutta mä oon ihan into piukeena heti kun saan jonkun tyypin ohjailemaan sitä mulle! Eli YouTube auki tai kamppeet kassiin ja venyttelytunnille. YouTubesta löytyy hyviä jooga-/venyttelyvideoita, mutta voitte treenata myös itseksenne. Käykää koko kroppa rauhallisesti läpi ja nauttikaa!

Tässä vielä vähän venyttelyn hyötyjä, jos motivaatio on kateissa:

  • Liikkuvuus paranee
  • Lihakset ja keho rentoutuvat
  • Liikuntavammojen riski pienenee
  • Palautuminen nopeutuu
  • Kuona-aineet lähtevät liikkeelle
  • Lihasten verenkierto paranee

Ja naisille vielä pieni lisämotivaattori: venyttely auttaa saamaan selluliitit pois!

Mä aion varmaan yinjoogata vähintään ton 30 minuuttia, oon vähän hurahtanut 😉 Jos ette vielä tiedä miten huollatte kroppanne, niin kokeilkaa tekin yinjoogaa! Rauhallista, rauhoittavaa, rentouttavaa…

~ Amanda

amandasilver

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta