Viikon treenit päivä 2: keskivartalotreeni

Otetaan tokalle tiistaille keskivartalotreeni! Ne ketkä on mukana Tikiksen vatsalihashaasteessa voi aloittaa lättämasun metsästyksen tuplatreenillä 😉

Tässä treenissä ette tarvitse mitään välineitä, paitsi korkeintaan jumppamaton. Pitäkää mahdollisimman vähän taukoja, jotta saatte kunnon poltteen aikaiseksi. Keskivartalotreenissä on myös tärkeää pitää koko ajan lihakset aktivoituina, näin saa paljon enemmän tehoja irti! Liikkeet tehdään rauhallisesti kivaa polttavaa tunnetta makustellen 🙂

TREENI:
Vatsarutistus x 20
Kierrot x 20
Kello x 10/puoli
Jalkojennostot x 20
Supermies x 20
Kylkikurotukset x 20
4 kierrosta

DSC_0024

VATSARUTISTUS

Mene selinmakuulle ja tuo jalat n. 110 asteen kulmaan. Rutsita yläkroppaa kohti polvia. Ylhäällä kannattaa tehdä pieni pito, jotta saadaan parempi tuntuma vatsalihaksiin. Älä tue päätä liikaa, jottei koko homma mene pelkästään käsillä pään nosteluksi. Muista pitää vatsalihakset aktiivisina.

DSC_0029

KIERROT

Selinmakuulta kierrä kroppaa niin, että ensin oikea kyynerpää koskettaa vasenta polvea ja sen jälkeen kierrä toiselle puolelle, jolloin vasen kyynerpää koskettaa oikeaa polvea.

DSC_0042

KELLO

Selinmakuulta lähde tekemään jaloilla isoa ympyrää, ensin 10 toiselle ja sen jälkeen toiselle puolelle. Keskivartalo pysyy tiukkana ja jalat suorassa.

DSC_0050

DSC_0051

JALKOJENNOSTOT

Selinmakuulta nosta jalat suoraan kohti kattoa ja laske rauhallisesti takaisin kohti lattiaa. Älä päästä jalkoja ihan lattialle asti, jotta vatsalihakset pysyvät koko ajan aktiivisina.

DSC_0053

SUPERMIES

Päinmakuulta nosta yläkroppaa ja halutessasi myös jalkoja hallitusti ylöspäin. Ja selkälihakset aktivoituina!

DSC_0058

KYLKIKUROTUKSET

Asetu selinmakuulle. Koukista polvia niin, että yletät juuri ja juuri koskemaan kantapäätä kun taivutat vartaloa lattianmyötäisesti sitä kohti. Kun jalkojen asento on sopiva, lähde tekemään kurotuksia kummallekkin puolelle vuorotellen.

Kivoja treenihetkiä 🙂

~ Amanda
FitFashion

8 vastausta artikkeliin “Viikon treenit päivä 2: keskivartalotreeni”

  1. Tämä menee tänään aerobisen jälkeen ehdottomasti testiin! 🙂 Ihan en kaikkia sun viikon treenejä suorita mutta otan sieltä parhaimmat mukaan omaankin viikko-ohjelmaan.

  2. Osaatko sanoa, teenkö jotain väärin, kun vatsarutistuksessa (ja muissa samalla tyylillä tehtävissä liikkeissä) tulee aina kaulan lihakset todella kipeiksi? Johtuu siis siitä, että mulla ottaa hirveästi kaulan/niskan päälle tuo liike, kun joutuu nostamaan päätä, eikä sitä saisi hirveästi tukea. Tämän takia en taas pysty tekemään sitä kunnolla tai tarpeeksi kauan, jolloin se ei tunnu vatsassa just yhtään. /: Tossa joku kerta sain neuvon, että laittaa kädet etukautta takaraivolle eli siten, että kyynärpäät osoittaa eteen ja ihan ronskisti vaan kannattelee päätä siten. Kuitenkin kirjoitit tuossa, että päätä ei saisi tukea liikaa, niin hmm.. Ärsyttää, koska haluaisin tehdä keskivartalotreeniä, mutta tän ongelman takia en vain pysty. 😀

    • Siis ehdottomasti voit tukea päätä ihan kunnolla, jos et muuten pysty tehdä! Mutta huolehdi silloin, ettet tee sitä hommaa vaan nostamalla käsillä päätä, vaan että oikeesti rutistat niillä vatsalihaksilla ja pidät ne aktiivisina 🙂 Sanoin ton lähinnä juuri siksi, että itse ainakin huomaan vähän sluibailevani jos tuen päätä liikaa 😀 Mutta siis ehdottomasti teet niin kuin hyvältä tuntuu ja yrität myös rentouttaa kaulan lihaksia. Pidä leukaa vaikka kunnolla rinnassa, jos sillon saisit paremman rentouden kaulaan.
      Ja jos et vinkeistä huolimatta pysty tehdä tota, niin jätät sen pois ja teet sen minkä pystyt, pääasia että tekee jotain 🙂 Vaikka noi jalkojennostot ja kello vois olla sulle hyviä, kun pää saa hengailla rentona maassa.
      Tsemppiä treeneihin!

    • Kiitoksia paljon, eiköhän tuo sitten ala onnistumaan! 😀

  3. Hei tää treenihaaste on kyllä kiva ja laitto kyllä tuntumaan kun tämän ja tikiksen haasteen teki! 😀

    • Kiitos 🙂 Joo mäkin tein kummatkin, huhhuh! Harvoin tulee tehtyä noin pitkää vatsatreeniä, mutta onneksi nyt tuli 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta