Viikon treenit päivä 1: käsipainotreeni koko kropalle

Huomenna pyörähtää haasteviikko käyntiin. Ensi viikon mäkin teen varmaan vaan pelkkiä haastetreenejä, tämän mun haasteen lisäksi alkaa myös Tikiksen vatsalihashaaste!

Aloitetaan tämä haaste laittamalla koko kroppa töihin. Tehdään treeni pelkkiä käsipainoja käyttäen ja lyöden kaksi kärpästä yhdellä iskulla, koska tällaista treeniä multa on toivottu.

Jos sulla ei ole käsipainoja, niin ota kaksi pulloa ja täytä ne vedellä. Muutoin mahdollisimman painavat käsipainot, muttei liian painavat, jotta pystyt tehdä kaikki toistot puhtaasti.

TREENI
Nyrkkeily käsipainoilla 30sek
Kyykky + pystypunnerrus x 15
Vatsarutistus x 20
Askelkyykky x 20
Vatsojen kierrot x 20
Hauiskääntö x 15
Tee 3 kierrosta
DSC_0062
NYRKKEILY KÄSIPAINOILLA

Käsipainot otetaan tukevasti käsiin ja lähdetään nyrkkeilemään rauhallisesti eteenpäin. Tässä liikkeessä kannattaa pitää painot vielä aika kevyinä.
DSC_0068
DSC_0069
DSC_0071
KYYKKY + PYSTYPUNNERRUS

Alkuasennossa seisotaan hartioiden levyisessä haarassa painot hartioilla. Siitä kyykätään selkä suorana alas, noustaan ylös ja ylhäällä työnnetään painot kohti kattoa. Sen jälkeen painot tuodaan jälleen hartioille ja uusi toisto lähtee liikkeelle.
DSC_0073
VATSARUTISTUS
Mennään selinmakuulle ja tuodaan jalan n. 110 asteen kulmaan. Yläkroppaa lähdetään rutistamaan kohti polvia. Ylhäällä kannattaa tehdä pieni pito, jotta saadaan parempi tuntuma vatsalihaksiin. Älä tue päätä liikaa, jottei koko homma mene pelkästään käsillä pään nosteluksi. Aktivoi vatsalihakset ja rutista.
DSC_0077
ASKELKYYKKY
Askelkyykyn voi tehdä joko askeltamalla vuorottain toinen jalka eteen ja toinen taakse tai tekemällä ensin 10 toiselle puolelle ja vaihtamalla puolia.
Varmista, ettei polvi mene nilkan yli.
DSC_0082
VATSOJEN KIERROT
Jalat nostetaan luonnollisessa koukussa ilmaan ja käsipainoa lähdetään kiertämään vuorottain vasemmalle ja oikealle puolelle. Vatsalihakset pysyy tiukkana ja selkä suorassa.
DSC_0094
HAUISKÄÄNTÖ
Kysykää jos jotain jäi epäselväksi, oon vähän huono selittämään liikkeitä 😀
Ps. Ihanaa naistenpäivää kaikki naiset! <3 Tänään tehkää just sellasia asioita, joista nautitte. Unohtakaa hetkeksi kaikki velvollisuudet, hemmotelkaa itseänne vaikka suklaalla jos siltä tuntuu ja rentoutukaa!
~ Amanda
FitFashion

2 vastausta artikkeliin “Viikon treenit päivä 1: käsipainotreeni koko kropalle”

  1. Tää nyt ei liity tähän aiheeseen millään tavalla mutta mistä noi trikoot on? Aivan ihanat! 🙂 Ja mahtavaa uuden viikon alkua sulle!

    • Mäkin tykkään! Tilasin nää zalandolta viime syksynä 🙂
      Kiitos samoin!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta