Vastauspostaus osa 4

Mikä on suosikkihyvinvointiblogisi? Miksi? Ootko saanut sieltä jotain hyviä vinkkejä?

Mun ehdoton suosikki on aina ollut www.steffit.com. Steffin blogi on vaan niin älyttömän inspiroiva ja tervehenkinen. Kun löysin Steffin blogin reilusti yli vuosi sitten ollessani Jenkeissä, luin koko blogin läpi parin päivän aikana. Jäin vaan niin koukkuun noihin ihaniin postauksiin 🙂
Monet treeniblogit ovat nykyään täynnä tiukkoja dieettejä ja kurinalaista liikuntaa, mä en itse arvosta tällasta elämäntyyliä. Musta on ihanaa, että seasta löytyy myös Steffin blogin kaltaisia blogeja.

Oon saanut Steffin blogista myös paljon kivoja vinkkejä, treeniliikkeistä ja välipaloista kokonaisvaltaisempiin juttuihin.

Apaksu 103

Mistä saat motivaatiota huonoina päivinä?

Miettimällä vaikkapa omia tavoitteita ja selailemalla somea. Ja toki kelailemalla fiilistä vaikkapa treenin tai karkkipussin jälkeen, riippuen siitä, mikä ongelma sinä päivänä on. Vaikeina hetkinä maailman paras tsemppi on kuitenkin treenikaveri, jos sellasen sattuu saamaan!

DSC_0071

Mistä olet oppinut kaikkia liikuntajuttuja? Aiotko mennä opiskelemaan liikuntaa?

Mun salainen aseeni on maalaisjärki. Toki se ei yksinään riitä, vaan oon myös lueskellut blogeja ja nettiä ylipäätään, lehtiä ja kirjoja. Jutellut ihmisten kanssa, kuunnellut terveystiedon tunnilla ja imenyt tieota milloin mistäkin. Toki varsinkin netissä kannattaa olla kriittinen, koska kuka vaan voi kirjoitella nettiin mitä vaan.

Itseasiassa liikunta on tällä hetkellä ala, joka kiinnostaa eniten. En silti ole ihan varma. Aion ainakin hakea liikunta-ajalle (liikunnanohjauksen perustutkinto, jolloin musta tulis liikuntaneuvoja), mutta saas nähdä pääsenkö sisään tällä kunnolla. Jos mihinkään ei olis pakko hakea (meneteän jotain tukia jos en hae heti lukion päätyttyä), pitäisin välivuoden ja miettisin lisää.

Ruokaa 049

Mitä mieltä oot siitä, että usein vähäkalorinen rinnastetaan samaan asiaan kuin terveellinen, vaikka asia ei näin välttämättä ole?

Huonoa mieltä juuri siksi, koska kuten sanoit, asia ei välttämättä ole niin 🙂 On paljon ruoka-aineita (kuten esim. hyviä rasvoja sisältävät avokado ja pähkinät), joissa on paljon energiaa, mutta jotka ovat todella terveellisiä ja välttämättömiä. Samoin vähäkalorisia, mutta epäterveellisiä juttuja löytyy, kuten lightlimut.
Vähänkalorinen ruokavalio voi kokonaisuudessaan olla epäterveellinen, jos esimerkiksi urheillaan paljon eikä kroppa saa tarpeeksi energiaa. Myös vaikkapa anorektikkojen ruokavalio on vähäkalorinen, mutta kuten kaikki tietävät, vaarallisen epäterveellinen.

Tärkeää on löytää kultainen keskitie, eli huolehtia, että ruokavalio sisältää tarpeeksi energiaa hyvistä lähteistä. Silti myös kevyempiä välttämättömiä juttuja, kuten kasviksia, täytyy ruokavaliossa olla runsaasti.

Toivottavasti saitte nyt ajatuksesta kiinni, mitä hain tässä!

Mikä on sellainen asia joka voisi heitellä sun treenimotivaatiotasi alas?

Vaikea kysymys! Ehkä loukkaantuminen, vaikka viimeksi se samalla nosti intoa todella paljon. Mun olis tehnyt mieli treenata kunnon sykkeillä ja kovaa, mutta käsitreenit, eli ne jutut joita olisin voinut tehdä, ei kiinnostanut.
Motivaatiota laskee hetkellisesti myös esim. huono sää kun täytyis lähteä ulos treenaamaan tai huono fiilis.

~ Amanda

amandasilver

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta