Eroon turvotuksesta: 6 vinkkiä

Tää viikonloppu on ollut ruokailun kannalta aika huono. Matkustelua ja juhlia, eli liikaa irttareita ja kakkua parina päivänä. Yksi viikonloppu vähän huonommalla menestyksellä ei kaada yhtään mitään, ja yritän olla ottamatta stressiä. Mutta tästä sain idean kirjoittaa vähän vinkkejä turvotuksen poistamiseen. 

healthy meals
http://www.eatsimpleloveyoga.com/wednesday-rest-day-healthy-meal-plan/
  1. Liiku. Liikunta saa nesteet liikkeelle tehokkaasti. Toisaalta rankka lihaskuntotreeni kerryttää lihaksiin nestettä, joten turvonneena kannattaa mennä mieluummin vaikka lenkille. Myös jooga vilkastuttaa aineenvaihduntaa, taas yksi syy joogata!
  2. Nosta peppu penkistä. Paikallaan oleminen ja istuminen hidastaa aineenvaihduntaa eikä auta turvotukseen.
  3. Juo paljon vettä! Kropan nestekierto lähtee hyvin käyntiin, kun juo vettä 2-3 litraa päivässä. Vältä sokerimehuja, hiilihappojuomia ja erityisesti alkoholia.
  4. Ruokaile järkevästi. Syö hitaasti, pieniä annoksia 3-4 tunnin välein. Vältä suolaa, valkoisia vehnäjauhoja, pastaa, sokeria, kovia rasvoja ja leipää. Erityisesti huonot hiilarit kerryttävät tehokkaasti nestettä kroppaan. Syö siis hitaasti imeytyviä hiilihydraatteja, kuten ruisleipää. Nauti joka aterialla paljon kasviksia ja huolehdi riittävästä kuitujen saannista.
  5. Diureeteilla ruuilla, kuten vihreällä teellä, ananaksella ja kurkulla, tehostat nesteiden poistumista.
  6. Nuku riittävästi, sillä uni auttaa säätelemään aineenvaihduntaa ja helpottaa stressiä. Väsyneenä ja stressaantuneena myös herkkuja (=sokeria, huonoja rasvoja ja hiilareita) tekee helpommin mieli.

~ Amanda

amandasilver

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta