Prässillä kyytiä jaloille ja eilisen treenit

Mulla oli eilen ennen salille menoa fiilis, etten millään jaksais lähteä. Lähdin kuitenkin, ja ei varmaan edes tarvitse vaivautua kertomaan, oliko fiilis vähän energisempi treenin jälkeen 😉 Mä tein parhaan jalkatreenin pitkään aikaan. Siis ihan superhyvän. Hiki virtasi ja jalat tärisi, kiitän siitä jalkaprässiä ja mun pientä keksintöä, jota en ennen oo kokeillut.

Lisäilin painoja ja pudotin toistomääriä joka sarjassa. Ensin tein 20 toistoa 90 kilolla, sen jälkeen 15 toistoa 100 kilolla, 10 toistoa 110 kilolla ja 5 toistoa 120 kilolla. Ja huhhuh että tuntu! Jalat oli kuin tukit ton jälkeen kun raahustin seuraavalle laitteelle.

Treeni kokonaisuudessaan näytti tältä:
Jalan koukistus laitteessa
Takakyykky
Jalkaprässi
Jalan ojennus laitteessa
Suorin jaloin maastaveto
Varpaillenousu
Sarjoja tein 3-4 ja toistoja 5-10.

Tänään taidan pitää lepopäivän joogaa lukuunottamatta, sillä eilen tuli vedettyä triplatreenit; hiihtoa, kuntosalia ja joogaa. Oli muuten ihanaa hiihtää järvellä auringon paisteessa. Latuja ei ollut, mutta se oli hyvä mahdollisuus treenata luisteluhiihtoa, joka itseasiassa alkoi jo sujumaan vähän paremmin.
Hiihdossa mä huomaan pelkääväni kaatumista aika paljon ton skeittikaatumisen jälkeen, mutta nyt oon saanut lisää rohkeutta! Loukkaantumisen jälkeen en oo vielä kaatunut kertaakaan, joten totta kai kaatumisriski pistää jalat vähän tutisemaan kun viime kerran muistot on mitä on 😀

~ Amanda

amandasilver

2 vastausta artikkeliin “Prässillä kyytiä jaloille ja eilisen treenit”

  1. Se tunne on ihana kun on hyvä treeni takana! 😀

    Mutta osaatko neuvoa mitä teen väärin jos teen prässiä jalat ylhäällä ja leveellä mutta se ei tunnu persuksissa? ja välillä se ottaa polviin O: ja onko sillä väliä tekeekö laitteessa vai vapailla mikä lie 😀

    • Se tunne on kyllä niiiiin hyvä! 🙂

      Kannattaa kokeilla yhden jalan prässiä ja yrittää tietoisesti aktivoida pakaralihasta. Ja tarkistaa, että painot ovat tarpeeksi isot. Ainakin mulla helposti menee koko homma vaan reisille jos painot on yhtään liian pienet. Silloin on jotenkin helpompi saada ne pakaratkin sieltä töihin kun oikeesti tekee tiukkaa.
      Ei taida olla väliä tekeekö vapailla vai ei, ei se lihas tiedä mikä siellä painaa 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta