Lenkkeilyn korvaaminen talvella

Talvella lenkkeily saattaa tuntua vähän nihkeeltä, onko lenkille ihan pakko vääntäytyä vaikkei millään huvittais? Ei todellakaan ole, koska on olemassa useita useita muita lajeja joissa tulee pidettyä kunto kuosissa.

Jos on valmis pistämään rahaa harrastukseen, on lajivalikoima tietysti loputon. Joukkuelajeista kuntosaliin, lumikenkäilyyn ja vaikka kiipeilyyn. Keskitytään nyt kuitenkin aika peruslajeihin, joihin tarvitsee ehkä vähän varusteita, mutta itse harrastaminen ei maksa mitään.
Listaan nyt muutaman helpon vinkin, joilla saa pidettyä kuntoa yllä, vaikkei lenkit maistuisi.

Tyylilyyli vauhdissa, osa en pysy laskuissa…
HIIHTO
Tarvitset vain sukset, sauvat ja monot. Hiihto parantaa hyvin kestävyyttä ja on siitä hyvä, että koko kroppa pääsee liikkeelle. Lenkkeilyssä kädet vain heiluvat rennosti mukana, mutta hiihdossa niitä oikeasti tarvitaan, joten myös käsien lihakset saavat vähän vahvistusta.
LUISTELU
Ulkojäitä löytyy yllättävän paljon, esimerkiksi useimmilla alakouluilla on kentät joilla on talvisin jäät. Usein niissä saa myös käydä ihan vapaasti. Ainut ongelma on yleensä ruuhka (meilläpäin jäät ainakin ovat aina iiiihan täynnä lapsia!), mutta kun menee vaikka vähän myöhemmin illalla, niin saa aika rauhassa luistella menemään.

idjumppa

JUMPAT
Jos ei kuntosalin jumpista halua maksaa, niin etsi jumppaohjelmia netistä tai tee videon tahtiin. YouTube on tässäkin taas mainio, esimerkiksi Jillian Michaelsin treenejä kannattaa kokeilla! Laita YouTuben hakuun Jillian Michaels, niin löydät paljon hyviä treenejä.

idhalot

HYÖTYLIIKUNTA
Pyöräilyt tai kävelyt joka paikkaan kannattaa. Lumityöt haastaa koko kropan töihin, varsinkin tollanen märkä loskalumi on aika tehokas treenikaveri. Talvella myös pulkkamäki on loistavaa mäkitreeniä!

Hyödyntäkää kaikkia treenivälineitä, joita teillä on kotona. Monilta löytyy esim. kuntopyörä, jolla saa hyvät aerobiset tehtyä!
~ Amanda
FitFashion

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta