Helmikuun motivaattorit

Jeeh kohta on jo helmikuu! 🙂 Siispä tsekataan mitkä asiat mua motivoi helmikuussa.

idvaellus
www.salamatkustaja.com
  • 30 päivän joogahaaste kestää koko helmikuun, tässä kuussa panostetaan siis kehonhuoltoon. Aamujooga hiljaisessa talossa… luksusta!
  • Ajateltiin mennä issikkavaellukselle. Oon harrastanut joskus ratsastusta, mutta muutamaan vuoteen ei ole tullut kavuttua hevosen selkään. Ihanaa päästä vähän taas heppojen kanssa tekemisiin!
  • Normivaellus ihan jalkasin. Apua!
Jotain ruokaankin liittyvää voisi kyllä keksiä, jotenkin liikuntaan liittyvät jutut on sata kertaa helpompia! Onko teillä mitään ideoita motivaattoriksi terveelliseen ruokailuun?
~ Amanda

Mitä mä syön?

idkasviksia

Joku bloggaaja oli tehnyt blogiinsa (en enää muista mikä blogi, joku random blogi johon eksyin) katsauksen, mitä normaalisti syö päivän mittaa. Mun mielestä on mielenkiintoista tietää mitä muut syövät, ja siksi ajattelin tehdä sellaisen myös itse!

Aamupala mulla on lähes aina kaurapuuroa. Teen sen maitoon, jolloin se maistuu sata kertaa paremmalta (tein yksi päivä vahingossa (olin kai vähän ajatuksissani hehe) puuron veteen ja hyi että oli pahaa!) ja pitää paremmin nälkää. Puuroon laitan mausteiksi steviaa ja kanelia sekä päälle mustikoita. Välillä heitän sekaan myös siemeniä tai pähkinöitä.

Lounas oli ennen aina kouluruokaa, mutta nyt kun olen lukulomalla, syön ruuankin kotona. Jos valmistan ruuan itse, teen yleensä jotain nopeaa eli kanaa tai jauhelihaa ja niiden kanssa yleensä riisiä. 
Jos edellisestä päivältä on jäänyt jotain muuta ruokaa, syön tietysti sitä. Tällä viikolla oon syönyt lounaalla mm. kanasalaattia, lohipastaa, kanaa ja riisiä, siskonmakkarakeittoa ja jauhelihaperunavuokaa. Eli ruuat vaihtelee todella paljon eikä mitään vakkaria ole.
Ruualla syön aina myös paljon kasviksia. Nyt talvella tykkään syödä enemmän lämpimiä kasviksia, mutta yleensä mulla on silti niiden lisäksi ihan normisalaattia.

Välipala on oikeastaan aina smoothie, johon tulee banaania, marjoja, rahkaa ja maitoa. Usein tykkään heittää myös inkivääriä tuomaan makua. Ja jooh, oon taas luisunut tohon perussmoothieen. Pitäis taas kehitellä jotain uutta.

Iltaruoka menee samalla kaavalla kuin lounas. 
Iltapalalla syön usein pari ruisleipää, päällä avokadoa, juustoa tai kinkkuleikettä ja paprikaa. Välillä otan kylkeen porkkanaa, hedelmän tai kananmunaa.

Jos joku on tehnyt blogiinsa tällasen, niin pistäkää linkkiä tulemaan! 🙂 

~ Amanda