Jouluelämäntavat ja terveellisempi joulu?

Ajattelin vähän pohdiskella jouluelämäntapoja (joo, en keksiny mitään parempaakaan sanaa). Tänään mulla alkoi tosiaan loma ja syömingit alkaa sitä mukaa.
Viime jouluna mä muistan syöneeni herkkuja vain parina päivänä, en koko lomaa. Tyyliin aattona ja joulupäivänä tai jotain sinnepäin. Se toimi ihan hyvin, enkä muista että sen kanssa olis ollu mitään sen suurempaa ongelmaa. Liikunnasta en muista oikeestaan mitään, varmaan siksi, etten pahemmin liikkunut joulupäivinä 😀

idpiparkakku
Tänä jouluna ajattelin ottaa ihan rennosti, syödä herkkuja sen verran kun kiinnostaa. On tässä koko ens vuosi aikaa syödä terveellisesti 😉
Liikuntaan voisin satsata vähän enemmän, oon ollut nyt viikon jo sellasessa nuhassa, etten oo päässyt oikeen liikkeelle. Yks sulkkisvuoro on varattuna välipäiville ja jotain ulkoiluakin olis kiva harrastaa.

Joululomalla aion unohtaa koulun täydellisesti. Tää kuu on ollut niin järkyttävää kiirettä sen suhteen, että nyt on aika nollata pää kaikista opiskeluvelvollisuuksista. Tulee kummasti kivempi fiilis!

Onko joillakin tavoitteena pitää vähän maltillisempi joulu ruokailujen suhteen ja kroppa liikkeessä?

Jos on, kannattaa pitää jonkinlainen rytmi ruokailussa eli syödä säännöllisesti 3-4 tunnin välein. Useinhan se menee niin, että aamulla tulee syötyä aika normaalisti tai jopa kevyemmin, mutta jouluruualla ja sen jälkeen maha ahdetaan ihan täyteen. Mitä jos tällä kertaa söisikin jouluateriaa vähän maltillisemmin, ei kaikkia lajeja tarvitse täyttä lautasellistä vetää. Jouluruokaa syödään joka kuitenkin yleensä monta päivää, joten vähempikin riittää.
Mitä suklaan tulee, sitä kyllä saa syödä. Tai oikeestaan melkeimpä pitää syödä. Jos haluat pysyä kohtuudessa, pidä edelleen ruokarytmi ja syö kuitenkin tarpeeksi. Joulu ei ole joulu ilman ruokaa, joten kituuttaa ei kuitenkaan tarvitse.

Joululomalla parasta liikuntaa on kaikki talviliikunta hyvässä seurassa. Pulkkamäki, hiihto ja luistelu. Täällä etelässä ilma näyttää kuitenkin vähän surulliselta, saas nähdä saadaanko valkoinen joulu. Joka tapauksess kannattaa edes ulkoilla! Sellasta kevyttä kivaa kinkunsulatusliikuntaa. Jouluna voi olla ihan hyväkin antaa kropalle vähän lepoa rankemmasta treenistä ja keskittyä muihin juttuihin.

~ Amanda
FitFashion

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta