Hyvinvointiviikonloppu

Nyt on viikonloppu ohi (tai no mulla se jatkuu vielä) ja oli oikeen rentouttavat kolme päivää! Ruokaa, lepoa ja liikuntaa sopivassa suhteessa. Mitään valmista suunnitelmaa mulla ei ollut, ja ihan hyvä niin.
Huolehdin viikonlopun aikana siitä, että söin hyvin, nukuin hyvin, treenasin sopivasti ja ihan vaan rentouduin. Tein niitä juttuja jotka tuntui kivalle, enkä vaatinut iteltäni sen suurempia juttuja. En tehnyt oikeestaan mitään mitä en halunnut, lauantaina kekkasin, että lähtisin shoppailemaan, mutta en sit jaksanutkaan. Eli täysin fiiliksellä mentiin!


Perjantai:
Niin, perjantainahan se viikonloppu yleensäkkin alkaa. Starttasin viikonlopun käyntiin parin tunnin raivokkaalla siivoomisella, tunnin salitreenillä ja puolen tunnin koirauinnilla. Vähän tuntu kroppa väsyneeltä, joten en tiedä oliko viisain veto lähteä treenaamaan. Treeneissä mieli oli pirteä, mutta lihakset väsyneet, eikä oikeen kulkenut. Treenasin yläkroppaa viikon yläkroppatreenitauon jälkeen, mutta ilmeisesti vikana punnerrushaasteen päivänä, yli 1300 punnerrusta tehneenä kroppa alkoi jo näyttää väsymisen merkkejä. Nyt täytyy antaa yläkropalle vähän vapaata. Uinti meni onneksi hyvin! Tosin huomasin uimahallilla että olin ottanut kahet bikinin alaosat mukaan, joten jouduin käyttämään urheilurintsikoita. En tiedä onko tollanen sallittua mutta ei mua se oikeestaan ees kiinnostanut.
Uimisen jälkeen mentiin hetkeksi poreisiin ja saunaan rentoutumaan. Sen jälkeen ihana suklaaprodejuoma, nam! 

Kotiin tultaessa oli ihanaa lösähtää sängylle tietokoneen ääreen napostelemaan kuivattuja hedelmiä. Laiskottelu on niin parasta koko päivän painamisen jälkeen, ai että! Nukkumaankin menin aika aikasin.

idfeelgood
Lauantai:
Perjantaiaamun puolituntinen värjöttelyseminaari bussipysäkillä teki tehtävänsä ja olo oli vähän nuhanen. Aamupalaksi siis inkivääriä pelkilleen ja purkkaa päälle (toki söin myös muutakin). Lisäksi kroppa tuntui väsyneeltä. Päätin, että tästä päivästä tulee rentoilupäivä. Hyvä etten suunnitellut etukäteen! Tarkotus oli kuitenkin liikkua aika paljon, mutta omaa kehoa on hyvä kuunnella 🙂 Ja tulihan noita treenejä tehtyä loppujen lopuksi kuitenkin neljä. Koko päivä meni siis täysin kotihiirenä kokkaillen ja herkutellen hyvässä seurassa. Nuhaolokin meni pois ja kroppa sai kunnolla lepoa.

Sunnuntai:

Palautuminen oli jo paremmalla mallilla, jee! Aamupalaa siis nassuun ja herättelemään kroppaa joogalla. Päivä kului taas aika rennoissa merkeissä, en tehnyt mitään kovin erityistä. Ihan kivaa vaan olla koko viikon puurtamisen ja stressaamisen jälkeen. Illalla vedin puolen tunnin crossfittreenin ja HUH! Katsoin treenin jostain liikuntalehdestä (sport tai fit, en muista) ja se oli just sopiva treeni koska liikkeet olivat helppoja. Yleisliikkeidenkin pomput onnistuivat, eiköhän tää mun jalka jo ens keväänä oo On Ramp -kunnossa 😉 Boksihypyt (tai no tässä tapauksessa tuolihypyt) mun piti tehdä vielä askeltaen vuorojaloin. Pystyin kuitenkin niitäkin tekemään murtunut jalka edellä.

Mulla on ihan valtava treeni-into käynnissä, toivottavasti tää kestäis pitkään! 

~ Amanda
FitFashion

2 vastausta artikkeliin “Hyvinvointiviikonloppu”

  1. Hahhah, huvittava toi sun murtunut jalka tuolla kuvassa 😀 Reisissä ei huomaa mitään eroa, mut pohje on ihan eri kokonen kun terveen jalan pohje. Mutta kyl se siitä vielä kasvaa 😉

    • Haha jep, arvaa vaan oonko itekki naureskellu mun jaloille 😀 nilkatki on ihan eri kokoset ja luultavasti jääkin, koska raudat leventää toista nilkkaa ihan hurjan paljon!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta