Punnerrushaaste ohi

idpunnerrus

Punnerrushaaste loppui 21. päivä. Postaus tästä tulee vasta nyt, koska halusin selvittää menikö 20 punnerruksen tavoite rikki (puhun nyt siis miesten punnerruksista eli polvet ilmassa). Mulla oli kuitenkin yläkropan palautumisen kanssa vähän ongelmia, joten en olis saanut oikeaa tulosta väsyneillä lihaksilla. Mutta, palautumisjakson jälkeen tavoite saavutettiin, jees!

Punnerruksia aion tehdä jatkossakin, ne on tehokkaita ja niistä saa kehiteltyä todella monenlaisia versioita. Ne myös nostaa sykettä ja tuo treeniin sitä äksöniä mitä usein kaipaan. Kokeilin itse haasteen aikana punnerruksia mm. eri levyisillä otteilla, yksi jalka maassa, erilaisilla pomppujutuilla ja yhdellä kädellä (yritykseksi jäi).

Miten teillä meni?

Ja hei, muistakaa, että huomenna alkaa viikon kävelyhaaste! Vähän kyllä kauhistuttaa joudunko nukkuakkin kävellen, se nähdään huomenna! Iiks.

~ Amanda

Viikon kävelyhaaste

idwalking

Moi! Koska eilen kirjottelin vähän tosta askelmittarista ja oon näköjään tykästynyt kaikenlaisiin haasteisiin, mulla tulikin mieleen haastaa teidät kaikki! Nimittäin keräämään ensi viikolla joka päivä 12000 askelta eli 2000 askelta enemmän mitä yleinen suositus kehottaa.
En tiedä kuinka paljon te normaalisti kävelette, mutta mä eilen sanoin, että mulla ainakin on hankaluuksia saada peruspäivänä tota 10000 täyteen. Tänään kävin kuitenkin ekaa kertaa koulussa askelmittari ladattuna puhelimeen (koska mulla on siis muuten ollut koko viikko lomaa), ja sainkin pelkän koulupäivän aikana reippaasti yli 6000 askelta? Eli se ei ookkaan niin hankala rasti. Mä onneton luulin olevani liikunnallinen kotioloissa enkä tajunnut, että todellisuudessa koulun käytävät ovatkin vähän pitempiä kun matka tietokoneelta jääkaapille… No ei. Mutta lisätään vähän haastetta ja otetaan 12000 askelta jokapäiväiseksi tavoitteeksi viikon ajan! Kannattaa ottaa vinkkiä hyötyliikuntapostauksesta jos tuntuu ettei saa määrää täyteen.

Eli haaste starttaa  1.12 ja päättyy 7.12.

Kuka on mukana?

~ Amanda