Maapähkinövoita ja fiiliksiä


Taas yksi rentouttava viikonloppu takana, samalla toinen blogivapaa viikonloppu sitten huhtikuun! 😉 Alkuun vähän sokeriton lokakuu -projektin fiiliksiä: olo on oikeesti jotenkin pirteämpi kuin aiemmin, tosin uusi, rento jakso koulussa ja runsaampi treeni saattaa vaikuttaa asiaan. Mutta pääasia että olo on parempi!  


idmpv
Ruisleipää, maapähkinävoita ja banaania.
Jouduin loppuviikosta todistelemaan (sokerittoman) maapähkinävoin terveellisyyttä. Miksi se on tällä hetkellä niin pop? Suurin syy siihen, että tykkään silloin tällöin maapähkinävoilla herkutella, on sen maku. Se sopii mainiosti hedelmien, puuron tai leivän kanssa. 
Energiaahan pähkinöissä on paljon, siksi sitä on myös maapähkinävoissa. Maapähkinövoin rasvat ovat kuitenkin pääosin hyviä rasvoja kulten pähkinöissäkin. Se sisältää myös hiilareita sekä proteiinia, sopii siis hyvin varsinkin urheilijoille.
Jos maapähkinävoissa on ainoastaan maapähkinöitä ja ripaus suolaa, on se ravitsemuksellisesti oikeastaan sama asia kuin söisi kokonaisia maapähkinöitä. 


Vertailun vuoksi:


Amona maapähkinävoi/100g (ainesosat: maapähkinä 100%)
Proteiini: 28g
Hiilihydraatit: 11g
Rasvat: 53g

Maapähkinät/100g
Proteiini: 29,4g
Hiilihydraatit: 8,6g
Rasvat: 43g


~ Amanda 
FitFashion

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta