Sokeriton lokakuu

Ymmärrän nyt paremmin liikunnan merkityksen. Ajatukset solmussa ja solmu kireellä. Saamaton olo, tylsyys, rytmittömyys ja takut ruokailun kanssa. Huonot muutokset kropassa. Välillä tekis mieli heittää kepit kuuseen ja juosta. Onneksi on uni, jooga ja meditaatio. Lyhyet keppikävelyt ja vähän unholaan jääneet yläkropan treenit.

Kokeilen, josko sokeriton ruokavalio auttaisi tähän ärtyneeseen fiilikseen. Toisi edes lumevaikutuksen. En ole koukussa sokeriin, mutta haluan kokeilla. Mun ei ole vaikeaa olla ilman, mutta tällä hetkellä oon alkanut lepsuilemaan vähän liikaa. Saatan syödä melkein joka päivä jotain pientä herkkua, eilen söin esimerkiksi pari salmiakkikarkkia. Oon sitä mieltä, ettei tollaset määrät haittaa vaikka söisikin joka päivä, mutta nyt mua haittaa. Kaikki sokerin tuoma energia on paljon hankalampaa purkaa. Lisäksi sokeri väsyttää, liikkumattomuus väsyttää. Väsymys taas lisää ärtyneisyyttä. Yritän siis tehdä asialle jotain. En usko, että mun olo olisi näin ärtynyt, jos harrastaisin hikiliikuntaa.

Ymmärrättekö ongelman?

Yritän karttaa kaikkea lisättyä sokeria, eli esimerkiksi hedelmiä saa syödä. En normaalisti kannata kieltoja, kuten olette varmaan huomanneet. Haluan silti kuunnella kehoani ja mieltäni ja kysyä mitä ne haluavat. Nyt koen tarvitsevani pientä irtiottoa sokerista.
Lokakuun jälkeen kaiken pitäisikin sitten olla helpompaa, sillä kuun lopussa todellakin heitän ne kepit kuuseen! Tai ainakin Hyvinkäälle 😉 Jos kaikki menee hyvin. Sitten saan energiaakin purettua vähän paremmin.

Mun pari kaveria lähtivät myös tähän mukaan, tukijoukkojen kanssa tämä on helpompaa! Täytyy vaan muistaa pitää säännöllisestä ruokailusta kiinni, se ei kyllä ole mikään ongelma mulle 😉

idsokeritonlokakuu

En tee tätä ulkonäön, vaan oloni vuoksi.

Oliko joku syyskuun ilman sokeria? Millaisia muutoksia huomasitte olossanne?

~Amanda

FitFashion

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta