Oma henkinen hyvinvointi

idjooga
www.themiracleforest.com

Mulla alkoi koulu tänään. Pääsin kotiin, jäätävä ahdistus ylioppilaskirjoituksista ja lähinnä siitä hullusta luku-urakasta jota oon lykännyt jo kaksi kuukautta. En ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut koulunkäynnistä, mun on todella vaikeaa hankkia motivaatiota ja saada itseni kiinnostumaan asioista. Peruskoulussa pärjäsin hyvin, mutta nyt lukiossa mulla on tullut pelko siitä, etten pääse kirjoituksia läpi. Sain itseni kiinni useammasta negatiivisesta ajatuksesta ja pelästyin että alkaako mulla joku ”elän viikonlopuille” -kausi. Sen jälkeen pohdin, että elänkö sittenkin seuraavalle kesälomalle, sillä viikonloputkin menevät varmaan pitkälle kirjojen kanssa taistellessa. Mä en ikinä haluaisi hyväksyä itselläni tuollaista tapaa elää. Missä olisi kaikki onni ja hyvä olo? Aloin miettiä mistä hyvää oloa nyt saan kun en voi liikkua ja stressitasot alkavat nousta. Koeviikoilla oli aina luksusta lähteä salille ja sen jälkeen kotona todeta että oli unohtanut koeviikon kokonaan. Mutta mitä nyt kun en pääse harrastamaan liikuntaa normaalisti yläkropan treenejä lukuunottamatta?

www.sillyblondie.com

Ottakaa tästä itsekkin vinkkiä, listaan asioita jotka pyrin toteuttamaan hyvän olon edistämiseksi. En kuitenkaan aio ottaa stressiä näistä, tämä on ennemminkin lista asioista joita saan tehdä (ja tietysti kohtuudella, jotta saan myös luettua). En aio säästää kaikkea viikonlopuille, vaan pyrin rauhoittumaan myös viikolla.

www.kuninkaanlohet.com

Näitä kaikkia noin kerran viikossa:

  • Näen ystäviä.
  • Lähden pois kotoa (koulua ei lasketa). Kaupoille, ajelulle, syömään… Mitä nyt ikinä keksin.
  • Pidän hemmotteluillan (maanantai olisi tähän hyvä); sytytän kynttilöitä, laitan hyvää musiikkia soimaan ja röhnötän sohvalla urheilulehtiä lukien. Tähän sopisi vielä joku terveellinen naposteltava kuten hedelmät, marjat tai vihannestikut.
  • En kannusta tunnesyömiseen, mutta kyllä herkkupäivä kerran viikossa ravitsee sielua 😉
  • Lisäksi haavojen parannuttua (3 viikkoa leikkauksesta ja hidasta on parantuminen) aion raahata itseni salille.
Lisäksi joka päivään kuuluu myös vapaa-aikaa. Paljon on luettava (toivottavasti saan aikaiseksi) mutta vastapainoksi on oltava vapaa-aikaa ja pitkät yöunet. Ja terveellistä ruokaa.
~ Amanda
FitFashion

4 vastausta artikkeliin “Oma henkinen hyvinvointi”

  1. Opiskelu on kyllä rankkaa, mutta ei kestä onneksi loputtomasti. Itse opiskelin työn ja perheen ohella kolme vuotta vaativia opiskeluja. Kun keväällä sain kaikki opiskelut suoritettua, oli olo uskomattoman upea. Tällä hetkellä saa sitten töiden jälkeen nauttia täysin vapaa-ajasta, ja kyllä sitä osaa arvostaa. Bloggailulle, liikunnalla jne jää taas myös aikaa. Nämä olivat opiskelujen ajan todella vähissä. Joka tapauksessa en kadu opiskeluihin kuluttamaani aikaa, niiden ansiosta sain uuden työpaikan, kehityin ammatillisesti jne. Tsemppiä oikein paljon sinullekin opiskeluihin! Lopussa kiitos seisoo :).

    • Onnea sulle valmistumisen johdosta! 🙂 Jep, pitää vaan yrittää painaa. Syksyn kirjotusten jälkeen annan itselleni sit taas luvan hengähtää. Onneksi koulua on vaan tämä puoli vuotta ennen lukulomaa. Kyllä tää tästä, alku on aina raskaampi!

  2. Ihan huippujuttuja täällä blogissa! Hassua että löysin tän vasta nyt, oon lukenu tän tyyppisiä kuitenki aika paljon 😀 Tsemii lukemiseen!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta