Morkkis

Oih, musta on ihanaa nauttia iltapäivällä toffeetuutti ja nauttia siitä oikeasti ilman morkkista. Joskus tuo kuitenkin iskee, ja sitä vastaan on hyvä taistella. Tässä pari vinkkiä, miten morkkiksen saa selätettyä!

– Ajattele positiivisesti ja yritä olla murehtimatta.
– Lupaa itsellesi, että palaat liian herkuttelun jälkeen ruotuun. Tämä ei siis tarkoita nälkäkuuria seuraavan viikon ajaksi yhden tikkarin jälkeen, vaan parin päivän herkkutaukoa kun on tullut herkuteltua överisti.
– Liiku jos mahdollista. Liikunta auttaa stressiin, ja jonkinnäköistä stressiä morkkiskin on.
– Tee terveellistä, hyvää ruokaa, mutta vasta sitten kun on nälkä. Herkkuja täynnä olevaan mahaan ei kannata tunkea enää mitään, siitä saa vaan yhä tukalamman ja inhottavamman olon itselleen.
– Älä syö itsellesi enää lisää morkkista!

Ja hei, mun mielestä tohon pieneen herkutteluun voi yrittää totutella. Jos parin suklaapalan jälkeen iskee morkkis, syö seuraavana päivänä uudestaan ja näytä itsellesi ettei se tapa. Se ei heilauta vaa’an lukemia jos ruokailu on muuten kondiksessa eikä pieni herkku aiheuta terveydellesi sen suurempaa haittaa.

~ Amanda

FitFashion

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta